Week 17 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 17 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 17

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

02 Mei 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo lezers ja er weer een week voorbij, ik kan wel zeggen voorbij gevlogen dit komt omdat er 4 nieuwe collega’s vorige week zaterdag zijn gearriveerd en zodoende je druk bezig bent om ze in te werken en alles zoveel mogelijk te laten zien. Dat heet hier in Bosnië HOTO ( Hand Over Take Over)
Dus van maandag tot en met woensdag ben ik met mijn nieuwe team maat Marc op stap geweest. Marc is een marine man en heeft heel veel verstand van computers dus dat komt af en toe hier wel van pas natuurlijk want wij zijn maar analfabeten als het over computers gaat. Het was natuurlijk even aftasten met de nieuwe collega’s maar na een week weet je ongeveer hoe ze zijn en ik mag wel zeggen het is een gezellige groep. Alleen ik mis mijn borrel maatje AD want elke middag, na de dienst natuurlijk, gingen Ad en ik de dag doornemen onder het genot van een drankje. Daar zittende konden we natuurlijk ook de omgeving in de gaten houden om zodoende onze veiligheid te waarborgen en ook het natuurlijke schoon(heden) in de gaten te houden hahaha.
Donderdag waren we ook van plan om de omgeving te verkennen maar omdat er vorige week een demonstratie van de oorlogsveteranen in Sarajevo was geweest en dat die demonstratie uit de hand was gelopen moesten we van het hoofdkwartier de voorzitters van alle veteranen verenigingen een bezoek brengen want er waren aanwijzingen dat er weer een demonstratie zou komen op 1 of 3 mei. Dus hier een plan de campagne gemaakt en zijn we met z’n allen op pad gegaan. Ik weet niet waar het hoofdkwartier hun informatie vandaan haalt maar volgens de veteranen verenigingen waren er geen demonstraties in de planning. Maar ja er was weer een dag voorbij.
Vrijdag was het natuurlijk Koninginnedag, voor jullie in Nederland een vrije dag maar hier moesten we gewoon werken. ’s-Morgens bij de briefing stonden er een cake en koffie klaar met een briefje gelukkig Koninginnedag. Dit was gedaan door de tolken. Een leuk gebaar niet? Maar Nico, een van de nieuwen, had ’s-Morgens in alle vroegte tompoezen gemaakt voor bij de koffie met de tolken. Dus na de briefing lekker koffie en een tompoes genuttigd en dat natuurlijk buiten in de zon. Dus nu begrijpen jullie dat ik ietwat ben aangekomen haha. Einde van de middag zijn Marc, Rob, Folkert en ik naar het bejaardenhuis geweest, waar we voor gekookt hebben. Ik heb een collage gemaakt van foto’s en het laten printen en in laten lijsten en hebben we dat aan het huis gegeven als herinnering. We waren daar en zagen de behuizing van de bewakingshond wel erg klein was en dat hij nagenoeg geen schaduw had dus dat is ons volgende project, een groter hondenhok bouwen.
Zaterdag was het natuurlijk 1 mei en ik werd om 06.30 uur wreed wakker gemaakt door de plaatselijke fanfare die door de straten speelden om zo de 1 mei vieren in te luiden. 1 mei de dag van de arbeid, ik snap niet waarom ze het zo noemen want hier in Bosnië is niemand aan de arbeid. De tolken waren vrij dus wij dachten dat we ook vrij zouden zijn, maar dat was natuurlijk fout gedacht want van het hoofdkwartier moesten we toch nog een rondje doen. Belachelijk maar wat doe je eraan, dus een rondje gereden. Marc heb ik toen Roar’s mountainbike parcour laten zien, lekker off road crossen.
O ja vrijdagavond laat was de vrouw en kids van Roar hier aangekomen. Zij was met hun camper hier aangekomen. Zij blijven hier een week en daarna gaat Roar met zijn familie langzaam richting Nederland. Zij verblijven hier in een appartement want Roar laat zijn camper opknappen en overspuiten voor een Bosnisch prijsje. Zaterdagavond hebben voor de verandering een BBQ gedaan. Was heel gezellig en Roar zijn vrouw en kids waren er ook. Zoals ze thuis wel weten vind ik kleine kinderen hartstikke leuk. Nou ik had dus met Mila de jongste van het stel, ruim 2 jaar oud, op een gegeven moment goed contact. Beetje gek doen en zo. Maar op een gegeven moment moest ze naar de WC. En wat denk je, ik moest mee, niet erg natuurlijk want daar draai ik mijn hand niet voor om. Mila houd er niet van om in haar pamper te poepen, jullie begrijpen het zeker al, ja ze moest poepen hahaha. Dus broek naar beneden pamper uit en haar op de wc geholpen. Zegt ze ineens tegen mij jij is lief, wat een mensenkennis heeft die kleine zeg hahaha. Wie had dat nou gedacht dat ik in Bosnië de kleine van onze chef haar bipsje afveeg hahaha. Jullie lezen nu dat ik van alle markten thuis ben.
Vandaag lekker een luier dag het is nu hier rond de 25 graden dus lekker, ik heb begrepen dat het #$%@^&@ weer is in Nederland maar toen jullie vorige week prima weer hadden, hadden wij hier slecht weer. O ja voordat ik het weer vergeet nog 2 kiezen opbouwen en dan is de voorfase van de kronen en bruggen klaar. Na mijn verlof moet ik happen en dan worden de kronen en bruggen gemaakt en worden mijn voortanden onder handen genomen. Ik heb zo’n goede band met de tandarts dat ze me elke keer korting geeft haha. Daar zit natuurlijk ook een verhaal achter. 2 weken geleden zat een hele mooie dame bij de tandarts, wat bleek het was de dochter van de tandarts. Luitjes moet wel zeggen dat ze eruit zag als een foto model. Toen zei de tandarts ik heb nog een dochter en ze liet me haar foto zien, die was nog mooier. Ik zei toen wat lijken ze veel op haar moeder, ja nou kan het niet meer stuk hahah.
Oké lezers ik ga er mee stoppen en hoop vrijdag nog een stukje te schrijven want zaterdag ben ik weer thuis om ruim 2 weken verlof te genieten with my love ones.

groeten
Mike


  • 02 Mei 2010 - 16:06

    Ginoo:

    Heee mike,

    Dacht laat ik ook maar weer is reactie plaatsen want is tijd geleden. De verhalen volg ik allemaal wel en de foto's zien er leuk uit.
    Weet niet of je de ontknoping van de eredivisie heb gezien maar gelukkig zijn de tukkers kampioen alles mocht behalve ajax kampioen:P
    Mijn seizoen zit er ook weer op bij de voetbal, gister zijn we afgedroogd met 2-5 maar toch zijn we netjes 7e geworden:). Hoe oud waren de dochters van de tandarts anders kan je zeggen dat je nog heeel knap neefje thuis hebt zitten:P Ben al klaar met school heb over 2 weken examens en dan werken in de mossels.
    Naja zal je volgende week wel zien als je terug bent.

    Laterr Ginoo

  • 02 Mei 2010 - 17:30

    Jef & Ro:

    hey hey..

    nou het aftellen is begonnen he.. nog 6 dagen dan ben je weer lekker thuis..
    hebben we zondag gelijk een big party hihi...
    ik ga een appeltaart en een kwarktaart en een grote pan soep maken..

    nou tot zondag.. dikke kus xxx van ons

  • 03 Mei 2010 - 08:14

    Roxannee:

    hee mikieeee
    je hebt weer een drukke week gehad zo te lezen!
    veel gegeten en gedaan!
    nou het word tijd dat je weer is na huis komt zeg het is hier behoorlijk stil zonderjou.

    maaar ik ga even aankleden want moet om 12 uur gaan werken.
    zie je snel!
    Liefs xxxxxxx Roxanne ly

  • 03 Mei 2010 - 18:58

    Marcel:

    Hoi Mike, Ik zie (lees) dat je weer een drukke week achter de boeg hebt. Gaat de tijd lekker snel.
    Ik weet niet hoe handig jullie zijn mbt het bouwen van een hondehok. Een optie zou ook kunnen zijn om een kleinere waakhond aan te schaffen....ideetje..

    Verder snap ik dat je aan bent gekomen. Ben jaloers op al die BBQ's die jullie hebben. Lijkt wel of je aan het inhalen bent wat je in je vorige missie niet hebt gehad (fatsoenlijke eten...) Groot gelijk, geniet ervan. Tot volgende keer,

    Groeten Marcel.

  • 04 Mei 2010 - 07:43

    Kim:

    hoi paps,
    weer een lang verhaal deze week. en een leuke week zo te lezen. IETSWAT aangekomen??? ik had gehoord uit betrouwbare bronnen dat het IETS wat meer was hahaha.. nou tot over 4 dagen!! loveyouu

    xxxxxxxx

  • 04 Mei 2010 - 14:03

    Monique:

    hoi hoi schatje

    weer heel wat meegemaakt van de week.en je had die kleine weer voor je gewonnen.en die twee mooie dames jou week kan niet meer stuk. haha nou nog even en dan ben je lekker weer even bij ons we kijken er al naar uit.

    tot snel
    xxxxxx love you so much
    and miss you

  • 04 Mei 2010 - 16:58

    Merf En Cherin:

    heeeeey
    zoo te lezen gaat alles goed.. en met de biertjes en je bier(buikje);) want die word er niet slanker op ahahahahhah
    heb niet zoo veel te melden niet gewensd van mij he hahahahah
    nou tot nu is het heel snel dan lullen we weer verder hahaah
    we zie4n je snel.
    alvast een goede reis terug naar huis.
    xxx liefs merf en cherin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 39743

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: