Week 16 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 16

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

25 April 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo allemaal hier weer een verslag van jullie verslaggever uit Travnik. Het is een druilerige dag vandaag maar volgens de weersberichten gaat het los van de week dus er is mooi weer op komst, maar ja het zijn voorspellingen maar zoals jullie mij kennen ben ik positief van aard dus zal goed komen.
Zoals jullie misschien al weten worden Ron, Rene, Ad en Everinta van de week afgelost. Dus van de week heeft Ron her en der afscheid genomen van diverse mensen die hij heeft leren kennen in de afgelopen 6 maanden. Maandag was dus de Police commissioner en de Police chief aan de beurt. Is heel wat anders om zo met de mensen te praten. Dan zijn ze niet zo voorzichtig in antwoorden geven.
Dinsdag kwam het parlement van Canton 6 bijeen. Of de duivel er mee speelde was dit de leukste zitting voor Ron. We zaten daar van 10.00 uur tot 15.00 uur en er werd maar 35 minuten vergaderd. Dit kwam doordat er 2 onderwerpen waren waar de partijen niet uitkwamen. Dus om de 5 minuten een pauze om te overleggen. Het waren de Bosniacs tegen de Bosniac Kroaten. De Bosniacs wilden wat op de agenda zetten wat de Bosniac Kroaten absoluut niet wilden. Op een gegeven moment hebben alle Bosniac Kroaten de vergadering verlaten waardoor alles werd gestaakt. Een politieke crises in canton 6!!!!!. Dus voor ons weer werk aan de winkel omdat we dat alle partijen af moeten gaan om te weten wat er gaande is.
Woensdag hadden we een afspraak met de Minister van Onderwijs maar zij had afgezegd. Dat was niet erg want er was ook een demonstratie van de oorlogsveteranen. Zij willen betere faciliteiten en meer geld als oorlogsveteraan. De grote demonstratie was in Sarajevo maar om die te ondersteunen werd er hier in Travnik ook gedemonstreerd. De demonstratie was vreedzaam hier, maar zoals jullie misschien in het nieuws hebben gezien, was het in Sarajevo minder vreedzaam. De ME werd daar ingezeten en er werd een regeringsgebouw in brand gestoken met het gevolg 69 gewonden onder burgers en politie. Dus volgende keer gaan we naar Sarajevo voor wat actie hahaha.
Donderdag was het een rustige dag, er kwam nog een walk in( iemand die ons komt opzoeken met een probleem) zijn probleem was dat op zijn land illegaal hout was gekapt, wat eigenlijk hier in Bosnië heel gewoon is want de meeste kachels branden op hout en je moet het ergens vandaan halen, ze zijn wel bezig om gas aan te sluiten maar dat duurt nog even hier. Hij had aangifte gedaan bij de politie en hij wilde nu de politie rapport hebben maar die was nergens te vinden. Dus voor ons weer een onderwerp om bij de politie langs te gaan en om opheldering te vragen. De afzwaaiers hebben ’s-Avonds een lekkere BBQ bereid als afscheid. We begonnen met een lekkere nieuwe haring. Het smaakte goed en was zeer geslaagd. Een van de schoonmaaksters had een heerlijke knoflooksaus gemaakt. Ik vroeg haar om het recept maar dat was geheim zei ze. Ik heb nog wat geld geboden voor het recept maar dat deerde haar niet en wilde het niet geven. Zij had haar zoontje ook meegenomen en hij was lekker aan het spelen in het zand. In het begin van mijn uitzending had Ron een speelgoed Touareg aan mij gegeven dus ik heb de Touareg gehaald en aan haar zoon gegeven, hij vond het geweldig. Zij zei tegen mij dat ik te goed was voor deze wereld, wat ook waar is natuurlijk haha. Ik zei niets en vroeg alleen wanneer ik het recept zou krijgen al kijkend naar haar zoon, toen zei ze jij bent gemeen, nu kan ik geen nee zeggen. Missie geslaagd ik krijg het recept haha.
Vrijdag hebben we een meeting gehad met een van de voorzitters van het parlement om erachter te komen waarom het mis was gelopen afgelopen dinsdag. Hij was echt een politicus dus zijn we niet veel wijzer geworden. Alleen onze laatste vraag was heel leuk waarbij hij best wel verbaasd was dat wij dat wisten. De politieke partijen zijn achter de schermen bezig met iets en dat weten wij via onze contacten, kan ik natuurlijk niet prijs geven maar zoals jullie weten heb ik overal contacten haha. Je had zijn gezicht moeten zien toen we het vroegen.
Zaterdag zijn Ron en ik en tolk Alma naar Zenica gegaan want Ron wilde nog een politie badge kopen. Daar aangekomen was de winkel dicht, jammer maar helaas. Wij zijn toen naar een winkel centrum gegaan om wat te eten. Ik heb daar een overheerlijke tonijn salade gegeten. Ron had zijn fototas met camera meegenomen en onder tafel gezet. Jullie raden het misschien al. Toen we weer terug in Travnik waren kwam Ron erachter dat hij de tas vergeten was. Best wel paniek bij Ron wat natuurlijk normaal was. Dus hij weer als de wiederweerga weer terug naar Zenica, wat ongeveer op 45 minuten rijden ligt. Wonder boven wonder stond de tas nog steeds onder tafel. Dus had ruim 1 ½ uur daar gestaan. De mazzel pik.
Zaterdagmiddag zijn de nieuwe mannen aangekomen. Best leuk om de nieuwe mensen te leren kennen en een beetje wegwijs te maken want voor hen is alles nieuw. Mijn eerste indruk is dat het best goed komt met de nieuwe collega’s.
Vandaag ben ik met Ad op stap geweest. De Vlasic berg hier heeft op de hoogste punt een antenne staan, maar door de sneeuw is het heel moeilijk te bereiken. Zoals jullie weten van een van mijn vorige verslagen hebben we Roar een keer moeten redden toen hij op weg was naar de top. We hebben hier nu voor 2 weken een Toyota Landcruiser dus dachten Ad en ik we gaan ook een poging wagen om de top te halen. Helaas mensen op een gegeven moment konden we echt niet doorrijden. Op 1660 meter moesten we onze tocht staken want toen werd het of vast komen te zitten of naar beneden rollen. We zijn in ieder geval verder gekomen dan Roar. Maar Ad heeft me verzekerd van de zomer, voor 9 juli, samen met zijn vrouwtje, onze missie om de top te halen te gaan volbrengen. Oké luitjes ik ga er weer een eind aan breien tot volgende week, o ja ben ook nog 2 keer naar de tandarts geweest en alles dobro hahaha

Groetjes

Mike



  • 25 April 2010 - 16:06

    Jeanet:

    haa mike

    leuk om ook jou verslag te lezen hoor,ik ga jou nu maar lastig vallen met berichtjes,hoop dat jullie nog een hele leuk tyd tegemoet gaan met de nieuwe collega,s,maar ik ben blij dat ad nu naar huis komt hoor,heeft lang genoeg geduurd,maar ja de laatste loodjes he
    ennu weet niet wat die fantast jou nog meer op de mouw heeft gespeld.........maar dat ie met mij de top gaat halen vind ik wel een hele goeie van ad(weet niet hoeveel bier ie ophad??)hahahahahahah,maar hoop dat ie niet nog meer gekkigheid gaat verzinnen ,mike nog een fijne tyd en we gaan je volgen hoor(je verslagjes)

    groetjes jeanet en de jongens..en doe die grappemaker de groetjes

  • 25 April 2010 - 16:56

    Roxannee:

    Hoi hoi mikee

    hier alles goed hooor.
    ik heb net je verhaal voorgelezen haha! want merf en cherin hadden hier gegeten en we hadden lekker een broodje gegeten! lekkerhoor.
    we hebben weer gelachen om je verhaal!
    nog 2 weken en dan weer lekker na huisje word tijd mikieee.
    we missen je

    xxxxxxx ly

  • 25 April 2010 - 18:02

    De Afwasser :

    Niet bruikbare herkenning van de persoon in kwestie. Moet KMAR toch weten.

  • 26 April 2010 - 07:36

    MONIQUE:

    hoi lief

    weer een erg leuk verhaal. zo blijf ik op de hoogte van wat je allemaal doet haha.en smaakte de haring? ben jaloers.nu is het echt aftellen voor ik je weer in mijn armen kan sluiten. ik kijk er al naar uit.spreek je snel

    xxxxxx love you very much and miss you

  • 26 April 2010 - 09:42

    PAULA EN HANS:

    GOEDEMORGEN HARING HAPPENDE BUURMAN !!

    WEER EEN MOOI VERHAAL, MET JE BELEVENISSEN ALDAAR

    ZO TUSSEN DE REGELS DOOR, HEBBEN JULLIE NOG VEEL VRIJE TIJD OM IETS TE GAAN BEZOEKEN EN TE DOEN
    ZOALS BBQ EN HARING HAPPEN

    DIE KABOUTER BIJ WIE JE ZIT, IS VOLGENS MIJ GOED VERDWAALD,BIJ MIJN WETEN HEBBEN ZE DIE ALLEEN IN DE EFTELING.

    NOG EFFEKES WAR!!

    TOT GAUW IN DE STRAAT

    GREETZ EEN KUISENDE BUUF

  • 26 April 2010 - 20:00

    Marcel:

    He Mike,

    Leuke uitzending als ik je verhalen lees. Genoeg te doen, beetje actie, beetje humor en af en toe marsh mellows met haring. Succes met het volmaken van de laatste twee weken voor verlof. Altijd weer bijzonder de reis naar thuis en het ontvangst. Groeten Marcel.

  • 28 April 2010 - 18:17

    Jeanet:

    mike
    als ik nou de top gaat bereiken...wat ik niet denk hoor....maaru krijg ik dan ook dat recept voor de knoflooksaus hahahah,ga ik jou af en berichtjes sturen,nog een nachtje dan is ad weer thuis lekker hoor,dan is het gouwe leventje afgelopen kan die weer aan de bak...niks elke avond uit eten,gewoon prakkies eten ,is denk ook beter voor ad hoor hahahhah hoop dat jij ook een heel gezellig verlof hebt maar dat zal ongetwijfeld gaan lukken,mike een fijne tyd nog,en ik blijf je stukjes gewoon lezen hoor.

    groetjes jeanet en de jongens

  • 30 April 2010 - 21:22

    Kim:

    Hee pap een beetje laat maar beter laat dan nooit! had het best druk van de week! wordt echt tijd dat je naar huis komt hoor dan kunnen we weer eens zelf gemaakte friet met kip eten haha xxx p.s. nog 8!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 39740

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: