Week 25 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 25 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 25

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

27 Juni 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo lezers, ja het weer zondag en weer tijd voor een stukje proza van mij. Als ik dit nu zit te tikken is het hier bewolkt en maar 17 graden en bij jullie heerst er een tropische temperatuur en denk dat vele van jullie lekker in de zon liggen te bakken. Nou dat bakken hier komt van de week zeggen de Bosnische Pelleboer het wordt hier ronde de 30 graden de komende 2 weken.
Nou maandag begon slecht voor me want heb bijna de hele dag ziek op bed gelegen. Zal denk ik wat verkeerds gegeten hebben want het kwam van boven en van onder vloeibaar eruit.
Dinsdag was ik weer helemaal beter en de afspraken van maandag heeft Marc gelukkig op de dinsdag kunnen zetten dus best wel een drukke dag haha. ‘s-Morgens hadden we een meeting met de CPA, dat is een soort burger bescherming associatie. We dachten dat we de directeur te spreken zouden krijgen maar wat bleek hij had het virus die ik de vorige dag had gehad overgenomen. Nu kregen we 3 collega’s van hem te spreken. Dus een levendig gesprek en over van alles en nog wat gehad. We moeten van het hoofdkwartier aan iedereen die we spreken vragen te stellen over de aankomende verkiezingen. Nou kan jullie wel vertellen dat niemand van de gewone mensen hier nog geloofd in de regering van Bosnië. Ze vinden alle politici maar zakkenvullers. We kunnen eigenlijk gewoon knippen en plakken bij ieder rapport die we maken. Na de meeting zijn we eigenlijk rechtstreek naar de volgende meeting gegaan, de politie commissaris. Aan hem hadden we wat gegevens nodig voor een gender opdracht van het hoofdkwartier. Dat was natuurlijk geen probleem voor hem want we hebben een goede verstandhouding met hem. Maar daar tegenover is die man net een vrouw want je komt er niet tussen en het is natuurlijk onbeleefd om zo’n gesprek af te kappen dus dan zit je gauw een uur te kleppen met hem maar uiteindelijk kregen we wat we nodig hadden. ’s-Middags nog een klein rondje gedaan om te kijken of er geen overstromingen waren geweest want de vorige nacht was het echt noodweer geweest, sommige delen van Bosnië waren ondergelopen. Gelukkig in ons gebied nagenoeg niet.
Woensdag een patrouille door het gebied gedaan en dus kalm aan was ook zo druk geweest de vorige dag haha.
Donderdag was Marc naar Sarajevo voor een training en ik had onze maandelijkse meeting (mijn laatste) met de OSCE, EUPM en de andere LOT huizen in ons gebied. Was wel een heerlijk gevoel zeg dat het mijn laatste vergadering was. ’s-Middags ben ik met Rob en Nico naar Visoko geweest. Rob om zijn leren jas te halen en ik om een te bestellen. Nico ging mee om even te kijken. Volgende week is mijn leren jas klaar. Zoals jullie me kennen heb ik niet de volle prijs betaald want heb nog wat afgepingeld haha. ’s-Avonds weer naar de kroeg geweest om Nederland aan te moedigen. Ja, ze hebben weer gewonnen dus morgenmiddag weer naar de kroeg. Ze leven best wel mee met ons daar in de kroeg als er gescoord wordt dan juichen net zo hard mee en dan komen ze je hand schudden haha. Van de keer geen gratis rondje van de kroegbaas gekregen. Dat komt waarschijnlijk dat we niet met de vaste 3 zaten maar ook de collega’s die niet zo in voetbal zijn geïnteresseerd er waren. E zaten daar met z’n zessen. Tja, 6 keer 1 euro is natuurlijk heel wat voor de kroegbaas haha.
Vrijdag zijn Marc en ik naar een bergmeer geweest. Het ligt op 1700 meter hoog tussen de bergen. Het was erg mooi daar en ook best wel koud, was maar 10 graden brrrr. Het is daar volgens de wet natuurgebied maar zoals jullie op de foto’s zien zijn er een heleboel huisjes. Dit is tegen de wet maar daar geeft niemand wat om, zelfs een paar politici hebben hier een weekendhuisje. Ze hebben geen elektriciteit maar wel water. Het riool gaat rechtreeks het meer in dus ben benieuwd of de visser( op de foto) wat vangt en hoe dat zal smaken haha. Daar is ook in 1997 een Eufor helikopter gecrasht waarbij geen overlevenden waren. In nagedachtenis aan de slachtoffers hebben ze een monument daar opgericht.
Zaterdag een chill dag gehad, tja mensen de boog kan niet altijd gespannen staan!! ’s-Middags wel even met Rob de stad in geweest om toch de benen even te strekken en dan weer om 16.00 uur thuis te zijn voor de voetbal. Vandaag vanwege het weer binnen moeten blijven maar gelukkig is er straks weer voetbal dan schiet de tijd wat sneller op. Zo lezers ik ga stoppen en zou zeggen tot volgende week dan mijn voorlaatste verslag.

Mike

  • 27 Juni 2010 - 14:27

    PAULA EN HANS :

    HOIHOI

    JA, JE KAN WEL ZEGGEN DAT HET HIER TROPISCH WARM IS, MAAR JA NIE KLAGEN GEWOON GENIETEN VAN HET WARME WEER

    IN DE TUIN ZITTEN IS NIET TE DOEN NU, JE BRAND GEWOON ZWART, ZOALS DE OP BBQ.
    EN BBQ DOEN HANS EN IK STRAKS IN DE TUIN ALS HET WAT MEER AFGEKOELD IS.;

    VOETBAL KIJKEN DOET IE NU OP ZIJN RUG.

    EN ZO IK ZIE DE PLAATSELIJKE BEVOLKING VIND JE WEL AARDIG, HAHAHAHA

    VIS UIT DE RIVIER ZOU IK NIET WILLEN PROEVEN ,MAAR JA JE WEET NOOIT, WAAR IE NAAR ZOU SMAKEN TOCH.

    NOG EVENTJES EN JE TAAK ZIT EROP DAAR.

    TOTO JE VOLGENDE STUKJE PROZA

    DE BUUF EN BUUR, VAN 61


  • 28 Juni 2010 - 06:33

    Kim:

    heeey paps,

    weer van alles beleefd deze week zo te lezen,
    hardstikke leuk!
    en ook gezellig met de voetbal!
    vanmiddag weer natuurlijk!
    wij gaan ook weer kijken!!!

    nou spreken je snel weer
    xxxxxloveyou

  • 28 Juni 2010 - 07:49

    Monique:

    hoi hoi schatje

    weer een heel verhaal.jammer dat je een dagje ziek was.maar is ook weer goed gekomen.haha straks weer voetbal kijken.spannend hoor.nog ff schatje en dan weer heerlijk thuis. kan niet wachten om je weer in mijn armen te sluiten.mooie foto's.
    nou lieffie geniet er nog maar ff van.

    spreek snel

    xxxxxxxxx
    love you and miss you

  • 28 Juni 2010 - 09:39

    Ad:

    Hai Mike

    Nog ff en dan zit het er voor jullie lekker hoor.

    Zaterdag hebben wij gedeeltelijk de medaille uitreiking tijdens veteranendag gehad. Was erg leuk met mijnheer van Buuren (Alexander)voor bekenden.

    Succes met nederland vanmiddag. Ze zitten er nog steeds bij dus langskomen met Sjaan zit er helaas niet niet in.

    Geniet er nog lekker van in Bosnie en doe alle jongens de groetjes.

    We gaan elkaar nog horen,ook de groetjes van sjaan.

    Doeiiiiiiiiiiiiii

  • 30 Juni 2010 - 22:18

    Riccardo:

    he mike ben je er klaar voor 11 April ik wel zie je dan groetjes

  • 04 Juli 2010 - 07:43

    Marcel:

    He Mike,

    Mooie foto's. Kunnen we zo'n huisje vastleggen voor een vakantie. Graag all-inclusief met breedbeeld voor de finalewedstrijd Nederland - ????

    Groeten uit een tropisch Nederland,

    Marcel.

  • 08 Juli 2010 - 15:09

    Roxanne:

    hee mikie

    bijna bijna .
    nog even. het aftellen is begonnen

    xxxxxxx love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 39729

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: