Week 15 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 15

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

18 April 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo lezers, alweer een verslagje van mij. Het gaat hier hartstikke snel want er is weer een week voorbij. Nog 3 en dan weer lekker thuis in Goes.
Maandag kregen we als KMAR mensen bezoek vanuit Nederland ze zouden om 10.00 uur aanwezig zijn maar toen had ik ook een afspraak bij de tandarts en zoals jullie weten gaat de tandarts voor haha. Het was wel een heftig bezoek aan de tandarts want het deed nogal pijn maar na een verdoving ging het weer beter. Na de tandarts lekker gezellig geklept met onze collega´s uit Nederland en aansluitend lekker wezen eten. Nou eten!! Ik heb maar een pasta genomen want ik mocht van de tandarts die dag niet teveel druk uitoefenen op de pas gerepareerde kies. Maar pasta hier is ook uit de kunst.
Dinsdag een meeting gehad met de inspecteur van de gezondheidsdienst. Een aardige kerel mag ik wel zeggen. Wij brachten hem in contact met een Nederlandse vereniging die banden met het buitenland wilden hebben om zodoende mensen in het buitenland te kunnen helpen. Hij was zeer blij dat wij de vereniging hadden gevonden. In Bosnië is er ook zo´n vereniging vertelde hij maar die was alleen in Sarajevo. Na de meeting ging ik googleën , zoals sommigen van jullie van mij weten als ik google dan doe ik dat grondig haha, om te bekijken wat die Bosnische vereniging allemaal deed. Tot mijn verbazing hadden ze ook een kantoor hier in Travnik. Als je dan zoiets ziet dan is je mening over de inspecteur weer wat anders. Maar ja daar leer je mee omgaan.
Woensdag zijn Ron en ik naar Sarajevo gegaan om een meeting te hebben met de EUPM ( European Union Police Mission) De EUPM heeft to voor kort altijd een kantoor gehad in Travnik maar door een reorganisatie is alles naar Sarajevo gegaan. In het verleden hebben we altijd maandelijks meetings gehad met EUPM maar doordat zij nu in Sarajevo zijn is dat een beetje op een laag pitje gekomen. Ron en ik wilden dat weer herstellen vandaar de meeting. We gaan binnenkort dus ook meetings hebben met de EUPM. Er was ook een medaille uitreiking voor onze collega’s die in Sarajevo werken dus dat hebben we ook bijgewoond om vervolgens lekker hapjes te eten en te kletsen met de decorandi op hun receptie.
Donderdag weer de maandelijkse meeting gehad met de OSCE, dat is altijd wel leuk met de 2 dames. We wisselen informatie uit en dat komt meestal goed van pas bij volgende meetings met allerlei ministeries hier in Travnik. ’s-Middags zijn we naar de kapper geweest, ja het ziet er weer keurig uit.
Vrijdag had ik eigenlijk een afspraak met de tandarts maar zij belde af want ze moest voor een of ander conferentie naar Kroatië dus dat ging niet door maar had wel een kabinetsberaad dus dat kwam goed uit. Ron was die dag met Everinta naar Sarajevo dus had het rijk alleen hahaha. ’s-Middags met René naar onze Bulgaarse collega’s in Vitez gegaan. In Vitez gaan ze nu hetzelfde doen als wij hier in Travnik. Dat is mijnen les geven aan de scholen. Wij moesten wat software en oefenmateriaal daar afgeven. Het leukste van het verhaal is dat de laptops van de Bulgaren niet zo modern zijn als die van ons. Dus de Bulgaren een beetje in zak en as. Maar dat heeft René keurig opgelost. Zij krijgen nu een moderne laptop van het regionale hoofdkwartier. Hulde René!!!!
Zaterdagmorgen stond in het teken van het bezoek van de tweede man van de missie, een Duitse generaal. Hij zou met de helikopter om 08.30 uur hier aankomen maar om 08.45 uur was hij er nog niet. Na wat heen en weer gebel bleek dat ook de helikopter last had van de jullie bekende aswolk afkomstig uit IJsland. Hij was ergens anders geland en zou via de weg naar ons toe komen. Na ruim een uur vertraging is hij toch bij ons aangekomen. Het was eigenlijk maar een bliksem bezoek want hij wilde nog 2 andere LOT huizen bezoeken. Na een korte briefing van onze chef hebben we hem na een korte city tour naar Vitez gebracht. Voor een Duitser was hij zeer aardig hahaha. Na het wegbrengen naar Vitez was het gelukkig weer weekend. Voor de rest van de zaterdag heb ik het rustig aan gedaan.
Vandaag na het bekijken van de formule 1 heb ik samen met Roel een Ad een wandeling gemaakt. Het was heerlijk weer. Eigenlijk ben ik een cultuur barbaar maar vandaag heb ik het middeleeuwse kasteel van Travnik bezocht. Het kasteel was gebouwd om de stad Travnik te verdedigen tegen de Ottomanen (voornamelijk Turken) . Het verdedigen ging niet naar wens en nadat de Ottomanen het had ingenomen is er in het kasteel een moskee met minaret gebouwd. Dus dit was een les geschiedenis voor jullie. Daarna hebben we lekker een terrasje gepakt, heerlijk in het zonnetje. Na wat gedronken en gegeten te hebben zijn we weer huiswaarts gegaan om de voetbal te volgen. Nou luitje ik ga weer ophouden en tot volgende week.

Mike

  • 18 April 2010 - 16:18

    Roel:

    Hé, d'r zit wel copywright op die foto met dat "bosnische appelsap" hoor...

  • 18 April 2010 - 16:21

    Monique:

    hoi schatje

    weer een heel verhaal.je haar is goed kort.haha.
    leuke foto's .en heb je nog meer huizen???.haha nog ff volhouden maar dat is geen probleem volgens mij.tot vanavond op hyves

    love you and miss you
    xxxxxx

  • 18 April 2010 - 16:26

    Monique:

    p.s
    sorry liefje van dat huis in goes had ik verkeerd gelezen..

    xxxxx

  • 18 April 2010 - 17:40

    Jenny:

    Hey die Mike!

    Zegge....herkent Monique je dalijk nog wel als je met verlof gaat? Al dat werk aan je smoeltje....Heb je nu ook zo'n tandpasta smile????

    Lekker aftellen voor jullie om elkaar weer te zien...

    Oh Mike....het is hier 28 graden!!!!
    Tja...het zonnige zuiden he?....Wilde dit even met je delen...

    Groet Jenny :)

  • 19 April 2010 - 11:26

    Roxanne :

    Heeee mikieee.

    weer leuk verhaaltje van jou kant dus ook verhaaltje van onze kant!
    ik ben gwn wel eerder als kim pff ;o hoee is het met je gebitje?

    nouuu nog even volhouden! we missenje.

    dikkeeee kussss rox

  • 19 April 2010 - 12:32

    Jef & Ro:

    hey hey..

    dat ziet er goed uit lekker op het terras met een biertje..
    hopelijk kunnen we dat ook nog ff doen als je met verlof bent..

    liefs xxx

  • 19 April 2010 - 17:27

    PAULTJE EN PAAPJE:

    HOIHOI MIKE

    NOU DE BOSNISCHE APPELSAP, ZIET ER WEL HEEL ERG VERDACHT UIT ALS EEN VERMOMD BIERTJE HOOR!!
    ALS JE WEER THUIS BENT, KRIJG JE HIER OOK "APPELSAP" HOOR! DIE STAAT KOUD VOOR JE, OM SAMEN MET HANS ER EENTJE TE PAKKEN.

    EN JE GEBIT, DIE MOET ER OOK WEL HEEL ERG SPANNEND UITZIEN NU, JE HEBT AL ZOVEEL DATE'S GEHAD MET DE TANDARTS.

    ZOALS JE SCHRIJFT, ZIJN JULLIE DRUK AAN HET WERK VOOR EEN GOED DOEL DAAR.
    MAAR ER IS OOK NOG GENOEG TIJD OM WAT CULTUUR TE SNUIVEN LEES IK WEL.
    TOE MAAR EEN KASTEEL BEZOEKEN , EN OOK NOG TIJD HEBBEN OM FORMULE 1 TE KIJKEN.
    EN JE HEBT NOG GELIJK OOK, NA WERK MOET ER TIJD ZIJN VOOR ONTSPANNING.

    ALS HET GOED IS KOMT MIJN AUTOOOOOOTJE VAN DE WEEK BINNEN BIJ DE DEALER, DUS MONIQUE EN IK WILLEN HEM SAMEN OP GAAN HALEN.

    WE KIJKEN ER WEER NAAR UIT NAAR JE VOLGENDE VERHAALTJE

    GREETZ UIT EEN ZONNIG GOES

    PAULTJE EN PAAPJE

  • 19 April 2010 - 17:47

    Marcel:

    Appelsap ? ik zou toch zweren dat je bier zit te drinken. Maarja op de die foto's lijkt het alsof je op vakantie bent. Tegen een bruggetje hangen (ambtenaren houding) terras zitten (kwaliteitscontrole vloeistof), kastelen bekijken (omgevingsverkenning)hard werken dus. Ik vind het knap dat jullie nog tijd hebben om de Duitse generaal te ontvangen. Maarja "befehl ist befehl" toch ?
    Groeten Marcel.

  • 21 April 2010 - 10:34

    Kim:

    hee pap

    weer een beetje laat met een reactie te schrijven, maar beter laat dan nooit he hahah

    en weer een klein stukje over de tandarts

    nou tot snel op skype

    xxxxxx

  • 21 April 2010 - 10:35

    Kim:

    P.S.
    je wordt wel een beetje dikkertje dap hoor!!!
    moet je straks nog aan de Sonja als je thuis bent hahaha

  • 21 April 2010 - 15:03

    DE BUUF VAN 61:

    VOLGENS MIJ HOUDT IE ZIJN BUIK IN HOOR!!!!!!!!

    TOT GAUW

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 39744

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: