Week 14 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 14

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

11 April 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo lezers, ja weer een week voorbij en nog maar 4 tot mijn verlof YES YES.
Afgelopen maandag was het 2e paasdag en was ik vrij dus een dagje chillen. Het weer was toen ook niet zo mooi om wat te gaan doen.
Dinsdag dus weer aan het werk gegaan en die dag met Ron een patrouille gereden. Dinsdag was voor Roar, Rob en ik een mijlpaal want we hadden midterm, dat wil zeggen dat we op de helft zaten. Volgens traditie moet je dan een boom doorzagen. Roar had ’s-Ochtends een stammetje op de kop weten te tikken. Roar en ik hebben dit stammetje een kleurtje gegeven en de tekst EUFOR 11 A op gespoten om alles wat op te vrolijken. Precies om 6 uur zijn we begonnen met het zagen. Ik moet zeggen dat het tegenviel want het was hardhout hahah. Maar na veel zweet en verzuurde spieren kregen we het voor elkaar om het door midden te zagen. Daarna hebben we de rest getrakteerd op pizza’s. Nu we over de helft zijn kunnen we denken aan afbouwen haha.
Woensdag weer een kabinetsberaad bijgewoond. Het was best lachen want de Minister van Onderwijs kreeg onderuit de zak want ze had haar werk niet goed gedaan. Het ging over studiefinanciering. Op een gegeven moment zei een minister over hoe het zat met studenten die in het buitenland studeerden. De premier somde toen een heleboel landen op en ik stak mijn vinger op en toen noemde hij ook Hollanski. Iedereen lachen natuurlijk. Daarna ging het over het onderhoud van de auto’s van het Canton. Nou luitjes dit ging nergens over, meer dan een half uur hadden ze over dat er alleen originele onderdelen in de auto’s moesten, waar maak je je druk om he. Dit onderwerp duurde meer dan een uur. Gelukkig kon ik weg want ik had een afspraak bij de mij bekende tandarts. De 12e inmiddels.
Donderdag was het voor ons een drukke dag. We hadden door omstandigheden 3 meetings die dag. In eerste instantie 2 maar de Hoofd Officier van Justitie wilden ons nog spreken over 2 rechtszaken waar we vorige week over hadden gesproken. We zijn dus al zover dat ze ons gaan bellen hahaha. Daarna zijn we naar de Cantonale rechtbank te gaan om 2 rechtszaken van dichtbij te bekijken. Het gaat ongeveer net zoals in Nederland. We moesten wel lachen want bij 1 werd als straf een geldboete opgelegd en daarbij nog een bedrag om de kosten van de rechtszaak te betalen. Na dit te hebben gedaan hebben we vlug een broodje kip opgegeten om daarna naar onze Bulgaarse collega’s te gaan om daar hun met OSCE te laten kennismaken.
Vrijdag waren we van plan om naar een meer te gaan, het meer is in de winter niet te bereiken en het schijnt heel mooi te zijn. We waren nog maar net vertrokken toen Ron een telefoontje kreeg van Roar. Roar zat vast in de bergen en kwam met geen mogelijkheid los. Wij TO THE RESCUE haha. Na een half uurtje waren we bij Roar. Wat bleek hij had een pad naar het hoogst punt genomen maar ongeveer halverwege werd het pad een beetje smaller. Wat eindelijk in resulteerde in een bij afglijdende auto. Hij zei dat hij het geprobeerd had om de auto weer goed te krijgen maar hij was verstandig genomen om ons erbij te halen. Nadat Ron en ik de situatie professioneel hadden beoordeeld en een strijdplan hadden gemaakt is het ons (Roar deed ook mee hoor) gelukt om de auto weer op de goede koers te krijgen. Als blijk van dank kregen van Roar een bakje koffie aangeboden.
Zaterdag weer de gebruikelijk voet patrouille en ’s-Middags zijn Ad, Ron en ik naar een voetbalwedstrijd gegaan. Travnik speelt in de Bosnische eredivisie. Na het astronomisch bedrag van 2.5 euro te hebben betaald zijn we het stadion in gegaan. Het was een harde wedstrijd en er werden 10 gele kaarten uitgedeeld. De wedstrijd eindigde in 2-2 wat de thuis supporters afreageerde op de scheidsrechters. De scheidstrechters moesten onder politie begeleiding en onder de schilden naar de kleedkamer begeleid worden. Voor ons dus best leuk en lachen. Vandaag een koude dag, het heeft zelfs gesneeuwd hier Brrrrrrrr. Dus een binnenblijf dag. Ad is bezig met een lekkere erwten soep. Nou lezers ik ga er weer een eind aan breien. Bedankt voor het lezen en reacties en tot volgende week.


  • 11 April 2010 - 15:35

    Kim:

    heee pap!

    eindelijk ben ik weer een keertje als aller eerste om een reactie te plaatsen!! elke keer was ik te laat.. maar nu een keertje niet..

    maar je was dus ff een rescue team met ron!!
    en weer naar de tandarts geweest van de week, ben benieuwd straks !!

    tot snel

    xxxx volim te

  • 11 April 2010 - 19:00

    Roel:

    Staat wel stoer hé?
    Ron & Mike to the rescue... Met dank aan een niet nader te noemen Infanterist die dat even op 't bord heeft gekalkt...

  • 12 April 2010 - 08:22

    Monique:

    hoi schatje.
    leuk verhaal weer heel wat beleefd.
    doe je dat straks ook op onze auto haha.nou lieffie geniet er nog maar van. want over kleine 4 weken ben je heerlijk even thuis.kijk er al naar uit.
    xxxxxx love you very much
    and miss you

  • 12 April 2010 - 08:53

    PAULA EN HANS :

    SNEEUW??

    NOU HIER SCHIJNT DE ZON HARD HOOR!
    DE BLOEMEN STAAN IN BLOEI
    MAAR SOMS OOK WEL KOUD HOOR HIER!

    GELUKKIG BEN JE NU OVER DE HELFT, (ALSOF JE HET OVER EEN ZWANGERSCHAP HEBT)HAHAHAHA
    EN ZO TE ZIEN AAND IE DIKTE VAN HET STAMMETJE WAS HET OOK EEN ZWARE BEVALLING HÉ OM DIE DOOR TE ZAGEN.

    MAAR NOG EVEN EN, DAN IS HET DAGEN AFTELLEN I.P.V. WEKEN.

    NOU HIER IS ALLES OK

    NIET VEEL MEER TE MELDEN DEZE WEEK.

    TOT DE VOLGENDE KRABBEL MAAR WEER.

    HOUDOE WAR!!


  • 12 April 2010 - 12:55

    Hanja:

    Van Roel heb ik de link gekregen naar jouw reisverslag. Erg leuk om te lezen en om de foto's te zien.

  • 12 April 2010 - 16:25

    Kevin &joska:

    Ik zie dat je het nog al naar je zin hebt. Laatste loodjes nog en je kunt bijna naar huis. Succes nog verder en veel plezier nog uiteraard

    Gr Ons

  • 12 April 2010 - 16:52

    Marcel:

    Dag Mike,

    Boomstammetje doormidden veel gezwoeg en zweet in de handjes. Je had die stam ook naast je bed kunnen leggen. Met jou gesnurk was die in vijf minuten ook doormidden geweest:)
    Zo te lezen bevalt het je nog goed. Goede zaak, dan vliegen de weken voorbij en lijkt het verlof niet meer zo ver weg. Groeten uit Hollanski,

    Marcel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 39738

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: