Week 13 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 13

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

04 April 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo lezers, hier weer week 13, ja weet ik het een ongeluksgetal maar ik kan het moeilijk overslaan al zou ik het wel willen dan zou het nog maar 4 weken zijn dat ik thuis zou zijn maar nu is het 5 weken. Waar praten wij nu over 5 weken wat is nu 5 weken op een mensenleven, niets dus haha.
Na ons uitje vorige weekend zijn we weer volle moed begonnen aan de week.
Maandag hadden Ron en ik een afspraak met de politiechef in Travnik. Maar Ron moest naar Banja Luka om onze werkwijze van het Cantonale team uit te leggen. De bazen waren gecharmeerd over onze werkwijze. Zij vonden het goed dat alle Cantonale teams zo zouden moeten werken. Dus toch een beetje eer van je werk. Omdat Ron naar Banja Luka moest zou onze chef Roar met mij meegaan. Maar maandagochtend werd onze afspraak door de politiechef afgebeld. Dus het was voor mij een zogenaamde admin day, administratie dag.
Dinsdag een meeting gehad met de Hoofd Officier van Justitie in het canton. Alle tolken zeiden dat het een akelige man was, maar het viel mee hij was eigenlijk best open. Ik denk dat omdat Ron en ik veel over politie werk weten dat het makkelijker praten is met zo’n man. Wij zijn zelfs uitgenodigd om nog een keer te komen praten. Dus we zijn op de goede weg.
Woensdag zijn Ron en ik naar de voorzitter van de plaatselijke politiebond geweest om te praten bondszaken. De politie hier in het canton wordt slecht betaald wat het werk niet ten goede komt. Veel corruptie binnen alle lagen van de bevolking. De voorzitter hebben we al meer gesproken en het is volgens mij een open man. We zijn door hem uitgenodigd om bij de volgende bondsvergadering aanwezig te zijn.
Donderdag waren we van plan om een rondje te gaan rijden in ons gebied maar omdat ik hier gebombardeerd ben tot computergenie hahaha. Ik moet elke week een back-up maken van de bestanden en omdat, volgens de echte genieën, niet volgens de regels ging moest ik binnen blijven omdat ze vandaag zouden komen om me een en ander uit te leggen. Ik deed het op een bepaalde manier maar dat was uit den boze volgens de genie maar hij kon het hier in het huis ook niet volgens de regels doen hahaha. Maar na veel gezweet en gepieker lukte het hem en nu kan ik het volgens de regels doen.
In verband met Pasen hoeven we maar voor 50% te draaien, dat betekend dat 4 man lekker kunnen luieren en de andere 4 moeten werken. Ik was dus vrijdag vrij. Ik moest wel naar jullie bekende tandarts. Ik moest zeggen van de tandarts dat alles volgens schema gaat en dat de tandartsen in Nederland maar sukkels zijn, of met andere woorden zakkenvullers hahah.
Vrijdagavond hebben we een BBQ gehad dit omdat onze Peter voorgoed naar huis ging. Peter moet eind van het jaar naar Afghanistan om de boel daar op te ruimen. Zijn opvolger heet Roel.
Zaterdag had ik samen met Rob dienst. Ik ben om 4 uur opgestaan om Peter uit te zwaaien om vervolgens nog 3 uurtjes te slapen. Na met Rob een rondje te hebben gereden was het weer weekend. Vandaag lekker geluierd, eerst Formule 1 gekeken en vanmiddag voetbal gekeken. Wat was ajax weer lucky. Nou luitjes nog een prettige Pasen en tot volgende week.

Mike

  • 04 April 2010 - 15:48

    Roxanne:

    hihih mikiee ik ben lekker de eerste!
    ik ben lekker thuis met mama en kim en row en jef& merf en cherin!! gezelligg hoor we gaan zo lekker eten en jij?
    hebben jullie nog iets lekkers gegeten met pasen?
    ikhoor dat je weer een drukke week had.
    xxxxxxxxxxxxxxxxx
    ly.

  • 04 April 2010 - 17:09

    PAULA EN HANS :

    HOIHOI

    EERST MAAR JE EEN GOEDE PASEN WENSEN

    DAT JE EIEREN MAAR LEKKER EN HARD ZIJN, HAHAHAHA

    REGELS, REGELS, EN REGELS DIE JE MOET VOLGENS
    BAH, MAAR JA IS NIET ANDERS HÉ ,JE KRIJGT DAN ZO EEN ZOOITJE TOCH!!

    JE SCHRIJFT IEDERE KEER WEL OVER DIE TANDARTS, MAAR RESULTATEN ZIEN WE NOG NIET ERG GOED HÉ

    ZIE OOK AL DAT DE LENTE IN AANTOCHT IS BIJ JULLIE
    MOOI GEZICHT DIE TERE KLEINE BLOEMETJES

    WE KIJKEN WEER UIT NAAR JE VOLGENDE VERHAAL EN AVONTUUR.

    GREETZ VAN DE BUURTJES BULPAAP

    HANS EN PAULA

  • 04 April 2010 - 17:34

    Kim:

    heee pap!!

    ben ik weer niet als eerste om een reactie te plaatsen!!

    maar wel leuk om weer wat te lezen, ook over de tandarts!! dat had je de vorige keer niet gedaan!!

    nou tot vanavond op skype !

    xxxxx volim te

  • 04 April 2010 - 17:37

    Jef & Ro:

    hey hey..

    ik heb de rest ff lekker ingemaakt met take-5.. en chago dat iedereen is denken ze gelijk dat ik vals speel.. ik mag niet delen enzo hihihi
    maar ja ik speel natuurlijk nooit vals..

    spreek je snel kus xxx

  • 04 April 2010 - 18:04

    Marcel:

    Computerfluisteraar in Bosnie. Je talenten komen boven drijven Mike. Dat die vele gesprekken jullie zo goed afgaan vind ik niet vreemd. Een beetje babbelen met een peukie en een bakkie pleur is nooit moeilijk voor je geweest:)
    Die tandarts moet toch wel geweldig zijn dat jij op je vrije dag in de stoel gaat liggen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

    Mike, prettige pasen ook namens Jenny,

    Groeten Marcel.

  • 04 April 2010 - 19:56

    The Photographer:

    Mijn foto's worden gejat

  • 04 April 2010 - 21:09

    Monique:

    hoi schatje.
    leuke pasen gehad?ik wel alle kids zijn geweest. mooie foto. de zonsondergang.weer een drukke week gehad.zo gaat de tijd snel.ik spreek je zo op skype. je ging nu ff gezelli doen in de woonkamer.haha

    xxxxx love you
    and miss you

  • 04 April 2010 - 21:50

    Stef:

    Ey Mike,

    Beetje paaseieren kunnen zoeken daar? Leuk om te lezen dat je het heel afwisselend hebt daar en denk ondanks dat je ons en je familie thuis mist je er een goede/leuke tijd hebt. Hou vol daar tot aan de vakantie :) Werkze en veel succes daar!

    Stef

  • 05 April 2010 - 08:46

    (ome) Willy:

    Heeeeee Mike
    Fijn dat het goed gaat, zodat de tijd snel voorbij gaat.Kun je al HARDE PAASEITJES eten met je nieuwe tanden.Gr en tot snel ook van mn kleinkids.

  • 09 April 2010 - 07:44

    Merf En Cherin:

    heey
    beetje late reactie he ??
    maar zo te lezen gaat alles goed.
    een mooi zonsondergang supper.
    we zijn afgelopen maandag naar de cross geweest.
    en wat denk je eerste manche weer kapot versnellingsbak kapot. verder ging het wel goed was een hele zware baan. en er was ook nog een hoop zand, maar dat was drijfzand geworden omdat het zoo veel had geregend want er zaten 2 of 3 kinderen in vast tot aan hun buik en moesten er uitgetrokken worden best wel gevaarlijk. en verder in ons huisje gaat het goed, a.s zaterdag komen ze het terras leggen en zoo langzaam de tuin inrichten. duss las je terug momt dan herken je het niet meer terug ahhahahaah

    nou tot het volgende verhaal
    xxx liefs merf en cherin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 39742

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: