Week 8 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

28 Februari 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo luitjes een week is weer voorbij en dan is het weer tijd om een stukje te schrijven zodat jullie up to date blijven. Zoals ik vorige week schreef is Rob mijn vaste maat met verlof naar Nederland en omdat Rob zijn vaste maat Everinta ook met verlof was hebben we samen de week gevuld. Het was aangenaam om met iemand anders op pad te gaan. Niet dat het niet leuk is met Ron maar is weer iets anders. Weer een ander kijk op de zaak andere grappen enz..
Maandag zijn Rob en ik een eindje gaan toeren ( op patrol heet het eigenlijk ) met de tolk Amela. We zijn wat dieper in de gemeente van Rob gegaan. Daarna moest Rob nog een paar speakers kopen voor zijn laptop. Dat was best prijzig want elektronische goederen hier zijn duur. Maar het is gelukt dus Rob kan zijn zigeuner muziek nu beter beluisteren.
Dinsdag heb ik Rob een beetje van ons gebied laten zien. Was weer leuk want Rob heeft een aparte humor waar ik goed mee om kan gaan, we houden dan de tolk voor gek met allerlei dingen.
Een paar weken geleden heb ik geschreven dat we in Sarajevo waren voor een nieuwkomers training. En op de 2e dag zijn we wat vroeger weg gegaan in verband met het weer. Nou luitjes dat is toch wel een klein relletje geweest, tja wat ze allemaal mee bezig houden op hoog niveau haha. Nou wij hebben dan de uurtjes die wij gemist hadden woensdag ingehaald. Het was weer zeer boeiend, niet dus…. Een ding was wel verbeterd en dat was de verwarming. We hadden toen bij de leiding daarover geklaagd. De vorige keer waren we bijna bevroren doordat de verwarming niet aan was maar nu hadden ze elektrische kachels gezet en het was zo warm dat de ramen open moesten. Maar ja we zijn weer een dagje uitgeweest en een dag dichter bij het einde.
Donderdag heb ik een maandelijks meeting gehad met de LOT huizen Vitez (Bulgaren) en Bugojno (Zwitsers) Dit doen we omdat die 2 huizen in onze Canton zitten en zodoende horen wat daar allemaal speelt. Sommige zaken moeten we dan voorleggen bij de desbetreffende minister om dan misschien wat te bereiken. Wij kunnen het alleen voorleggen daar en jammer genoeg niet afdwingen. Als we het af zouden kunnen dwingen dan zou de wederopbouw hier volgens mij veel sneller gaan. Rob had donderdag een raadsvergadering van de gemeente Novi Travnik dus dat konden we goed combineren. Donderdag was Rene ( onze steun en toeverlaat voor wat betreft alle dingen die wij nodig hebben hier in het huis om ons verblijf zo aangenaam mogelijk te maken) jarig. Dus lekker gebak gegeten en ’s-Avonds wat gedronken op de jarige job.
Vrijdag was het uur U voor mij want moest om 10.00 uur bij de tandarts zijn om met de grote make over te beginnen. Nou luitjes het is lang geleden dat ik het gevoel kreeg dat een tandarts met liefde iets doet. Ze is begonnen met mijn kiezen voor te bereiden voor kronen en bruggen. Ik kreeg een soort plastic beugel in mijn mond zodat mijn mond open zou blijven staan. Ik zal volgende keer proberen een foto te laten maken kunnen jullie ook eens kunnen lachen. Ik kreeg een kanaalwortel behandeling en een andere kies heeft zij schoon gemaakt en weer gerestaureerd. Met de kanaalwortel behandeling begon zij te boren zonder verdoving. Ik zat dus te wachten op de eerste pijn scheut maar dat kwam maar niet. Op een gegeven moment zie ik een spuit maar dacht dat het de spuit was om mijn kanalen schoon te spoelen. Ik zie dat ze de spuit weer weglegt en voel dat mijn wang ineens begint te tintelen……dus wel verdoving daarna heeft zij mijn kanalen schoongemaakt en mijn kies weer gevuld met een noodvulling. Tussen door vroeg ze mij of ik pijn voelde. Nou mensen probeer maar het woord pijn te zeggen met zo’n beugel in b.. hebt hahaha lukt gewoon niet, maar gelukkig kon ik mijn duim gebruiken zodat duidelijk werd dat ik geen pijn had hahaha. Al met al ruim een uur in de stoel gelegen met die beugel. Ik was weer blij weer wat te kunnen bewegen en te spreken hahaha. De volgende afspraak is dinsdag om 10.00 uur. Ik hou jullie wel op de hoogte van de make over.
Zaterdag hebben Rob en ik een patrol gedaan in het canton en hebben de tolk Mirella naar huis gebracht en daar hebben we een bakje bosnisch koffie gedronken. Je kunt het vergelijken met Griekse koffie, dus met drap onderin. Mirella woont alleen met haar 4 jarige dochter, haar man is vorige jaar overleden. De oppas was er ook. Na 2 bakkies te hebben gedronken zijn we weer terug gegaan want het was tenslotte bijna weekend en er moest nog een rapport worden gemaakt. Dat moet natuurlijk in de baas z’n tijd worden gemaakt want onze vrije tijd is hier heilig en overuren worden hier niet gecompenseerd hahaha.
Zaterdagmiddag ben ik samen met Roar de stad ingegaan. Het was prachtig weer een graad of 13 met volop zon. Zomerjas aan en gaan hahaha. We hebben een eet tentje gevonden waar ze heerlijke broodjes kip kunnen maken dus voor herhaling vatbaar.
Vandaag lekker weer geluierd want het weer valt tegen vandaag. Rob en ik hebben afgesproken zodra het beter weer wordt dat we zondags op pad gaan naar Kroatië en leuke plaatsen hier. Van de week is weer volop geschilderd door de schilders. We hadden hier een verdieping met 2 wasmachines en een verdieping met 2 drogers. Dat hebben we laten veranderen zodat elke verdieping een wasmachine en droger heeft. Nou de ene droger had dus een aantal jaren niet gedraaid. We zetten hem aan en moesten eigenlijk onze oren bedekken want het piepte als een speenvarken in doodsnood. Dat heb ik vandaag verholpen door het uit elkaar te schroeven en de as te smeren
. Dus nu kunnen we drogen zonder dat de politie aan de deur staat wegen geluidsoverlast. De draden van het internet zij nu ook weggewerkt want alles lag over de vloeren enzo. Dit ging niet altijd goed want het locale manusje van alles dacht het wel te weten, hij ging zijn gang maar en dat ging niet altijd goed. Een ieder in het huis heeft toch wel een paar keer %$#*?><”: gevloekt dus omdat er geen internet was. Maar gelukkig heeft onze Rene hem tot de orde geroepen en daarna ging alles goed. Nou mensen ik ga stoppen bedankt voor de reacties (valt wat tegen van ploeg 2, maar die zullen het wel druk hebben hmmmm) tot volgende week.

  • 28 Februari 2010 - 15:56

    Kim:

    heee pap!!

    leuk weer je verhaal te lezen hoor, maar bij 1 foto staat onderweg met rob, maar wie is dan die blonde vrouw die op achtergrond staat !!!???

    hahahah??
    heb je me mooie krabbel ook nog gelezen???

    dikke kus,
    en tot vanavond op skype !!

    xxxx

  • 28 Februari 2010 - 16:16

    Monique:

    hoi hoi schatje

    weer een leuk verhaal.zo maak je nog eens wat mee.
    ben benieuwd naar je nieuwe bekkie.ook weer mooie foto's. hier is het vies weer. heel de dag regen,ik spreek je snel.

    xxxx ly
    and miss you

  • 28 Februari 2010 - 17:41

    Ginoo:

    Hee mike,

    dacht laat ik maar weer is een berichtje sturen was het vorige week vergeten.
    Ik lees nooit wat over Call of Duty speel je dat niet of ben je dat vergeten? Ik speel teveel is echt niet meer normaal haha oja ik zal volgende keer wel me shirt uit doen op foto van hyves dan is me 1pack wel te zien haha

    Laterr Gino

  • 28 Februari 2010 - 18:31

    Andrea:

    He Mike,
    gezien dat je op reactie van je ploeg zit te wachten maar dat dat niet komt, hier dan maar een berichtje van mij.(toch bericht van schiphol) hihihihi :-)
    Zal ze wel ff aansporen morgen en de zweep erover geven hahaha.;-)

    Leuk om je verhaal te lezen.

    Wat betreft het tandarts verhaal je komt toch niet terug als een amerikaan met een spierwitte mac claen's smile he!!!!?????

    Grtz Andrea

  • 28 Februari 2010 - 19:20

    Roar:

    waarom duik je niet op de foto. Bang voor je gebit?

  • 28 Februari 2010 - 19:24

    PAULA:

    HEY MIKE !!

    WIJ KOMEN NET THUIS VAN EEN VERJAARDAG , EN IKKES GELIJK NA MIJN MAC- DINER, JE VERHAALTJE LEZEN.

    WAT EEN LEUKE FOTO BIJ DAT RESTAURANT BORD, HEBBEN JULLIE LEKKER KUNNEN ETEN DAAR? OF WAS HET ALLEEN MAAR OM DE MAFFE FOTO DIE HEBT KUNNEN MAKEN, NOU WIJ KUNNEN WEL VERZINNEN HOOR!, WAT JE GEDACHTEN ZULLEN ZIJN GEWEEST TOEN JE DAT BORD ZAG.

    OP HET MOMENT IS HET HIER BAR EN BOOS MET HET WEER, OM JOUW BEWOORDINGEN TE BLIJVEN VAN HET HIERBOVEN GESCHREVEN @#$%& EN NOG MEER !!
    HET KOMT MET BAKKEN UIT DE HEMEL EN STAAT OOK EEN STERKE WIND NU.

    WORDT TIJD VOOR WEER EENS EEN ZONNETJE EN WARMER WEER..

    WE KIJKEN WEER NAAR JE VOLGENDE VERHAAL UIT.

    GREETZ VAN 2 HUIZEN VERDEROP

    HANS EN PAULA


  • 01 Maart 2010 - 10:02

    Kevin & Joska:

    Hoi pa,
    Zo te lezen heb je het best naar je zin daar!
    Nu je bakkes verbouwen als je maar niet in slaap valt in die stoel haha, ben je nog steeds wel goed in. Het zijn leuke verhalen ben alweer benieuwd wat het volgende week doet

    Tot volgende week

    Kevin & Joska

  • 01 Maart 2010 - 18:22

    Daniel Thoomes:

    Hey mike,
    Bedankt...
    Gaat zeker lukken.
    Met jou gaat alles goed daar..
    Houden zo.
    Groetjes, Daniel

  • 02 Maart 2010 - 21:04

    Marcel:

    He Mike,

    Ik zie dat operatie stofwolk in Sarajevo niet geheel goed is verlopen. Moet je toch weer gaan werken aan je sluiptechnieken. Zat deze niet in de missiegerichte opleiding :)
    Die 13 graden mag je overigens ook onze kant op sturen. Stond vanochtend weer het ijs van de auto af te krabben. Ik kan je zeggen dat ik hier niet echt "happy" van wordt. Het zonnetje mag wat mij betreft weer richting de 13 graden gaan. Teken ik voor.
    Verder zie ik dat je subtiele humor nog steeds aanwezig is wat betreft fotografie. Het is toch een gave dat jou dit weer opvalt.

    Mike, het ga je goed.
    groeten, Marcel.

  • 04 Maart 2010 - 20:03

    Jeff & Ro:

    Hee mike,

    Hier de typmachine van Jeff&Ro (Degespierdegino) Rowana is druk aan t knippen dus kan niet zelftypen, ik weet weinig te typen en van die vrouwen hier allemaal weten ook niet veel te typen, je hebt nederland waarschijnlek wel gezien, ik was het vergeten maar gelukkig gewonnen:D naja iklees het verhaal volgende week wel weeeeeer:D

    Laterr en xx van de dames hier & Jeff

  • 05 Maart 2010 - 12:36

    Stef:

    Hey Mike!
    Na ff een tijdje niet meer op je site gezeten te hebben heb ik mezelf ff up to date gelezen. Zo te zien heb je het slecht tussen het skiën bbq-en bier, glühwein en koffie drinken door. Aan de prijzen te zien lijkt t me wel een ideaal vakantieland daar ondanks wat mijnen die er nog liggen. Succes daar nog en veel plezier bij de tandarst ;)

    Groeten, Stef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 39742

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: