Week 7 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

21 Februari 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo lezers het is weer zondag en weer tijd om jullie weer op de hoogte te houden van mijn afgelopen week. De sneeuw die er lag is nagenoeg weg hier maar in de bergen ligt er nog genoeg. Maandag hadden Ron en afspraak met de Minister van Bosbouw. Er gebeurt veel in de bossen wat het daglicht niet mag aanschouwen veel illegale kap en stroperij. De minister weet hiervan maar kan er weinig aan doen omdat hij dan overleg moet plegen met de cantonale regering en die zijn hartstikke verdeeld door de 3 entiteiten. Het gesprek ging voor mijn gevoel goed. Hij was best openhartig en draaide niet om de hete brij heen. In oktober zijn er hier verkiezingen maar de minister wil geen nieuwe ambtstermijn want hij gaat in 2011 met pensioen( de bofkont). Hij zei dat hij er schoon genoeg van had en wil nu van zijn leven genieten zonder sores.
Dinsdag werd ik vrijwillig verplicht aangewezen om met Roar(onze chef) de medaille uitreiking van de Bulgaren en Chilenen bij te wonen in Banja Luka. Dus weer 2 keer 2 uur in de auto zitten en daar weer in de kou te zitten. We waren daar uitgenodigd om als vulling voor de tribune te fungeren. Gelukkig scheen het zonnetje en het was ongeveer 10 graden warmer dan vorige week tijdens onze medaille uitreiking. Na de uitreiking was er weer glühwein dus heb ik er weer wat gedronken, tja het was verplicht hoor, staat onbeschoft als je iets aangeboden krijg en je dan nee zegt en jullie weten dat ik goed ben opgevoed hahaha. Aangezien de sneeuw bijna weg was heeft Roar een andere route genomen en dat blijkt nog 20 minuten korter te zijn. Hij wilde ook op de terugweg een nieuwe tijd neerzetten. Hij heeft een scherpere tijd neergezet maar daar heb ik weinig van meegemaakt want ik sliep als een roos(slaapmiddel merk glühwein hahaha).
Woensdag hebben Ron en ik een meeting gehad met de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) is een organisatie die de samenwerking tussen vijfenvijftig lidstaten op militair, economisch en humanitair gebied wil bevorderen. We doen dit elke maand en geven over en weer onze werkzaamheden aan elkaar door want we zitten hier namelijk voor hetzelfde doel. Het was gezellig en doelmatig.
Donderdag hebben we een meeting gehad met de Voorzitter van de Bosnisch/Croatisch partij de HDZ. We hadden gehoord dat de Minister van Financiën was afgetreden en we konden haar niet te pakken krijgen en aangezien ze van de HDZ was hadden we de voorzitter uitgenodigd. Van hem hoorde we dat de Minister om persoonlijke redenen was afgetreden en het niet met de politiek te maken had. Gelukkig maar anders hadden we wel weer een verzoek van het hoofdkwartier gehad om het uit te zoeken.
Vrijdag was het vroeg opstaan om Ron naar het vliegveld in Sarajevo te brengen. Ron was in de gelukkige omstandigheden om voor een week met verlof naar Nederland te gaan. De rit was zeer inspannend want het was zeer mistig. Op een gegeven moment had ik niemand voor me rijden en aangezien hier amper strepen op de weg zijn was het soms gokken waar de bocht was. We reden ongeveer 30 km/u. Gelukkig kwam er ander auto voor me dus was het minder inspannend. We kwamen op tijd en na een cappuccino heb ik Ron vriendelijk verzocht zich uit Bosnië te verwijderen en waaraan hij vriendelijk voldeed. De rest van de dag heb ik hand en span diensten verricht in het huis. Ze zijn maandag begonnen met het opschilderen van de binnenkant van ons huis. Er lopen hier 2 schilders en een manusje van alles rond. Mijn kamer was dus vrijdag aan de beurt. Dus alles opgeruimd en de kasten en bed in het midden van de kamer zetten zodat de schilders gelijk aan de slag konden. ’s-Middags rond een uur of 2 waren ze klaar en nadat onze interieurverzorgsters mijn kamer spik en span hadden gemaakt heb ik alles weer ingeruimd, neergezet en opgehangen. Het is weer gezellig in kamer Mike. Niet alleen Ron is met verlof maar Everinta is zaterdag met verlof gegaan. Ik ga de komende week met Rob op pad. Zaterdag ben ik dus met Rob een rondje gereden in zijn gemeente (Novi Travnik). We hebben een nieuw restaurant gezien en zijn daar een bakkie gaan doen. Het zag er goed uit dus Rob en ik hebben besloten om aanstaande week een keer daar te eten en te keuren voor de overige collega’s. Zaterdagavond heeft onze kok Peter weer voor ons gekookt. Gebakken aardappelen en een stukje biefstuk. Hij had voor ons zessen een stuk van 2,4 kg gekocht, ja dat is 400 gram de man. Het was zeer lekker, voor herhaling vatbaar. Vannacht zijn Ad, Peter, Roar en ik voor de 1500 meter schaatsen opgebleven. De moeite waard natuurlijk want Tuiterd was niet te stuiten en voor Nederland weer goud. Vandaag heb ik lekker gechild eerst uitgeslapen en daarna eredivisie live gekeken. Oké lezers het is weer genoeg voor van de week en tot volgende week. Dank jullie voor alle reacties. O ja heb bijna wat vergeten ik heb vrijdag bericht gehad van Unive, ik mag mijn gebit laten renoveren dus morgen ga ik maar een paar afspraken maken met de tandarts.


Mike



  • 21 Februari 2010 - 16:19

    Kim:

    hee paps!!

    weer een leuk verhaal hoor!!
    en het biefstukje ziet er lekker en groot uit hoor!!
    en nog bedankt voor de batterij van me telefoon!!

    xxxx tot vanavond op skype, xxxx loveyou

  • 21 Februari 2010 - 16:33

    Monique:

    hoi lief

    zo te lezen. heb je je weer vermaakt van de week.hier is de sneeuw gelukkig ook weer weg.nu af en toe de zon.hier gaat alles zijn gangetje.zo met de meiden naar de mac en dan bios.en dan bel jij.
    leuk verhaal weer lief.kijk er iedere week naar uit.

    xxxx love you and miss you

  • 22 Februari 2010 - 10:09

    Roxanne:

    heee mikiee!

    weer een super leuk verhaal hoor!
    en dat biefstukje daar hebben wij ook wel trek in haha!
    twas weer gezelligg met je op skype gisteren.
    je ziet mama dan gwn helemaal glinsteren als ze jou weer spreekt!!

    xxxxxx tot snel op skype.
    xxxxx loveyou

  • 22 Februari 2010 - 11:24

    Jef & Ro:

    hey hey..

    goed om te lezen dat het goed met je gaat.. dat is een aardige steen p de weg hihi..
    ik ga nu met rox paardrijden maar ze is nu al bang om vies te worden.. en ja dan stink je natuurlijk aardig als je terug komt..

    liefs xxx van ons

  • 23 Februari 2010 - 12:08

    PAULA:

    HOI MIKE

    WAT HOORDE IK NET NOU!
    EEN KLACHT VIA MONIQUE, DAT IK VORIGE WEEK NIKS GESCHREVEN HAD.

    NOU HIER KOMT IE DAN HOOR!!!

    WE LEVEN ONS GANGETJE HIER
    WEINIG TE BELEVEN IN DE STRAAT
    AF EN TOE ZIE IK DE ROEDEL HONDEN VAN JULLIE LANGSKOMEN, HAHAHAHA

    HANS DRUK OP ZIJN WERK, MET DE PENSIOENTJES BEHEREN.

    GISTERAVOND HEBBEN HANS EN IK ONZE GROTE REIS NAAR INDIA GEBOEKT, WE GAAN 17 DAGEN RONDREIZEN, EN HOPEN VEEL MOOIE DINGEN TE GAAN ZIEN DAAR.
    MAAR DAT DUURT NOG EVEN, VOORDAT HET ZOVER IS .

    EN ONDERTUSSEN GA IK NOG EVEN MET EEN VRIENDIN OP VAC NAAR KAMELENLAND ( EGYPTE )

    TJA EN VOOR DE REST GEBEURD ER WEINIG HIER.

    MAAR JA NU ALVAST WEER WAT OM TE LEZEN VOOR JE

    GREETZ PAULTJE EN HANS

  • 23 Februari 2010 - 21:30

    (O)me Willy:

    Heeeee Mike
    Mooi verhaal en leuke fotoos, lekker steekje op het bord.En hopelijk het steentje niet op de voorruit.fijn te horen dat het goed gaat Groeten MIJ

  • 26 Februari 2010 - 08:53

    Merf En Cherin:

    heey mike
    weer een mooi verhaal.
    idd lkkr biefstukje zoals het er uitziet ;)
    en weer leuke foto''smaar, in het huisje gaat ook alles goed, merf heetf de helft van de muur voor de schuifpui er uitgehaald aleen nu weer ff wachten totdat de puin contener komt dan kan hij weer verder voor maandag wilt hij dat het er in zit en dan de keuken nog en dan zijn we al een heel eind
    maar zal binnekort weer foto''s sturen dan kun je het ook weer zien ;)
    tot het volgende verhaal (komt al bijna)
    hahaha
    xx liefs merf en cherin

  • 27 Februari 2010 - 18:05

    Marcel:

    He Mike,

    Ik lees dat de Unive machtiging binnen is om je tandenrek te verbouwen. Toch grappig dat je dan een mooi gebitje over gaat houden van je uitzending. Ik zou wel voordat je in die tandartsstoel gaat liggen eerst nog even met die scooter de berg af raggen. Doe je dit nu pas na de behandeling, en wil die boom niet wijken tijdens de afdaling, ligt je nieuwe setje kronen drie meter verder in de sneeuw. :)
    Ik kan me voorstellen dat het wegbrengen van een collega voor thuisverlof leuk is om te doen. Maar het is natuurlijk leuker als iemand jou wegbrengt voor de reis naar huis. Ik neem aan dat dit binnenkort ook gaat gebeuren.
    Mike, tot volgende keer.

    Groeten,

    Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 39736

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: