Week 9 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

07 Maart 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo vanuit een koude Travnik. Het is echt raar weer hier maandag zat ik buiten in de zon met een T-shirt en de volgende dag vroor het weer. Donderdag op vrijdag een pak sneeuw dus we zijn nog niet van de winter af hier. Ik ben het wel zat maar dat jullie ook wel zijn want ik zag dat het ’s-Nachts weer vroor in Nederland. Ja, en de aarde warmt op zeggen ze !!! .
Maandag moesten Roar en Rene voor de maandelijkse meeting naar Banja Luka en de andere 2 teams hadden afspraken dus Ron en ik moesten binnen blijven. Ik had om 10.00 uur weer een afspraak bij de mijn bekende tandarts. Weer ruim een uur in de stoel met een rot beugel in mijn mond( zie foto). Ik moest zonder onze schoonmaakster gaan dus was best een uitdaging. De assistente heeft ooit Duits geleerd en met handen en voeten kwamen we er wel uit. Alleen praten met een zo’n beugel in je mond is wel een uitdaging hoor kan ik je wel zeggen. Ik ben inmiddels ook achter wat het woord pijn in het Bosnisch is, dat is boli want als de tandarts lekker aan het boren is vraagt ze af en toe “boli Mike” dan steek ik meestal mijn duim omhoog als ik pijn heb en duim omlaag als ik het niet heb. Ze heeft 4 kiezen behandeld waarvan 1 een kanaalwortel behandeling.
Dinsdag zijn Ron en ik naar Dobretici geweest dat is een klein dorpje met voornamelijk Bosnische Croaten. De weg er naar toe is echt mooi zig zaggend door de bossen op een sneeuw bedekte weg. Ik zat achter het stuur en kreeg af en toe het gevoel van een rally. Maar heb het gaspedaal niet helemaal ingedrukt want je weet maar nooit als je hier van de weg raakt kan je zomaar in een mijnenveld terecht komen. En daar had ik geen zin in en wil heelhuids thuiskomen.
Woensdag moesten we naar de Cantonale vergadering. Je kunt het vergelijken met een soort kabinetsvergadering. De Premier en al zijn ministers waren aanwezig. We werden hartelijk welkom geheten door de premier. Best wel saai hoor maar ook wel leuk als je soms de gezichtsuitdrukkingen van sommigen daar zie bij een bepaald onderwerp. De premier is uitdrukkelijk aanwezig en duldt weinig tegenspraak en kan best wel iemand in de zeik zetten haha.
Donderdag zijn Ron en ik naar een meeting met de Commissaris van Politie van het Canton geweest. Een leuke vent en ik had het gevoel dat hij best wel open was tegen ons. Ron en ik hadden van te voren een vragenlijstje gemaakt maar toen wij daar waren was het net of we tegen een vrouw bezig waren hij bleef maar praten en we konden er niet tussen komen. We hebben daar ruim 2 uur gezeten en op het einde waren als onze vragen die we hadden beantwoord zonder eigenlijk een vraag te stellen. Hij wilde best met ons elke week praten maar daar hebben we van afgezien want dan komen nergens anders aan toe haha.
Vrijdagmorgen om 04.00 uur ging de wekker want Rob en ik moesten Roar en Rene naar het vliegveld in Sarajevo brengen want de geluksvogels mochten met verlof naar huis. Het had gesneeuwd dus de wegen waren slecht maar ondanks dat hebben we de verlofgangers afgezet en zijn we heelhuids weer in Travnik aangekomen. Om 10.00 uur ja jullie raden het al misschien maar moest ik weer naar de tandarts weer 4 kiezen behandeld waarvan 2 een kanaalwortel behandeling. De tandarts zei tegen me dat de tandartsen waar ik naar toe ben geweest zich moesten schamen, amateurs zijn het zei ze. Ik zei tegen haar dat ik er geen verstand van had en dat de bedoeling was dat zij wel professioneel was en geen pruts werk af zou leveren. Zij moest er best om lachen. Ze zei dat alles goed zou komen. Daar vertrouw ik maar op hahaha.
Vrijdagmiddag ben ik met Rob mee geweest naar een middelbare school. Op die school gaf onze tolk een les over mijnen. Eerst zouden we ongeveer 40 leerlingen hebben maar er werden er 87. Het was erg druk in de klas. Kan je het voorstellen allemaal pubers haha. Gelukkig waren er ook leerkrachten bij die af en toe de orde herstelden. Was heel leuk om het een keer mee te maken.
Zaterdag de gebruikelijke carwash gedaan, ja ok laten doen dan en omdat de anderen weg waren moesten Ron en ik binnen blijven. Zaterdag middag samen met Ad en Rob een wandeling gemaakt door Travnik waarbij we af en toe bij een kroegje bleven steken. Het zonnetje scheen en achter het glas was het zeer goed vertoeven. ’s-Avonds heeft Peter weer een heerlijk biefstukje voor ons gebakken met aardappelen en spinazie(voor de vitaminen he). Vandaag is het best guur hier, koud met veel wind dus binnen blijf weer. Ok mensen ik stop ermee voor van de week. Bedankt voor de reacties want dat doet me goed.

Groeten vanuit Travnik


Mike

  • 07 Maart 2010 - 14:42

    Paula En Hans :

    HOIHOI

    GEEN FOTO'S DEZE KEER
    OF WAS HET NIET SPANNEND GENOEG

    WE ZIJN ERG BENIEUWD NAAR JE NIEUWE BEKKIE , MET JE NIEUWE TANDEN

    ZO METEEN MEER

    WORDT VERVOLGD

    GRRETZ VAN 61

  • 07 Maart 2010 - 15:32

    Monique:

    hoi hoi lief

    weer heel wat beleefd zo te lezen.mooie foto's vooral die van je bekkie(sexy)haha nog even en dan mogen ze jou weg brengen.lekker even naar huis.(jippie)kijk er al naar uit veel plezer nog en geniet ervan.
    xxxxxx love you very much

  • 07 Maart 2010 - 17:07

    Roxanne & Leonn.:

    heee mikiee
    je hebt me vast gemist bij je vorige verhaal ik was het wel van plan maar ghelemaal vergeten!(A) sorrrrry we zijn je niet vergeten hoorrr.

    vandaag zn we nog even wezen helpen bij merf en cherin!! nu weer lekker bij sam en myloo!
    Wat hebje toch een prachtig bekkie hhaha.
    weeer een leuk verhaal veel beleefd! we horen je snel
    groetjes van leon

    xxxxx ly

  • 07 Maart 2010 - 18:38

    PAULA:

    HIER BEN IKKES WEER

    OP DE 2E FOTO, HEB JE LEKKER BEKKIE HOOR!!

    MAAR GELUKKIG IS HET OP DE 3E FOTO ALWEER IN FATSOEN GETROKKEN
    JE ZOU TOCH ZO OVER STRAAT MOETEN!! HAHAHAHAHA

    DIE ZONSOPGANG, DIE WIL JE IEDERE DAG ZIEN TOCH.
    HEEL ERG ROMANTISCH ZIET HET ERUIT.

    ZOALS JE WEET HEBBEN MONIQUE EN IK DE OMGEVING HIER EN IKEA ONVEILIG GEMAAKT.

    EN VOLGENDE WEEK ZONDAG GAAN WE NAAR BEVERWIJK TOE, OM DAAR DE BOEL OP STELTEN TE ZETTEN

    JIJ HEBT OOK NIET STIL GEZETEN, ZO TE LEZEN

    NOU HOUDOE WAR. TOT DE VOLGENDE BRIEF AAN JE

    PAULA EN HANS


  • 07 Maart 2010 - 19:32

    Dag Mike:

    Damned Mike, ik weet dat je een grote bek kunt opzetten. Ik kan me nog herinneren dat je een VN collega uit Zimbabwe wit hebt laten uitslaan, maar die foto van je "open" muilkorf is toch wel schrikbarend groot. Hannibal Lecter zou voor je op de vlucht slaan :)
    Ik vraag me overigens nog steeds af wat nu precies jullie rol is binnen die kabinetsvergaderingen. Adviserend of waarnemen van de wijze van besluitvorming. Lijkt me wel interessant hoe men daar op politiek niveau met elkaar omgaan. Je ziet wel eens op die youtube filmpjes dat ze met elkaar op de vuist gaan. Mocht dat een keer gebeuren moet je natuurlijk wel met je nieuwe gebit oppassen. Niet dat je net op de verkeerde plek staat en je weer met die "hondenkap" in je mond op de stoel kunt gaan liggen :)

    Mike het ga je goed,
    Groetjes ook van Jenny,

    Marcel.

  • 07 Maart 2010 - 21:40

    Stef:

    Hey lekkerbekkie,

    Mooie 'zonsopgang' daar ;) Ik stuur hier maar een berichtje want op hyves doe je net alsof je te druk bent om te antwoorden :P Succes daar nog en niet teveel biefstukken!

    groeten, Stef

  • 08 Maart 2010 - 11:19

    Oc :

    je bent er niet lelijker op geworden met dat mondkapje, mooie foto's trouwens. Gr van een van de geluksvogels. zie je donderdag

  • 08 Maart 2010 - 15:05

    René:

    Hey Mike,

    Alleen HOMO's hebben een roze kamer!

  • 08 Maart 2010 - 19:18

    Riccardo&Mirella:

    Jeeeeeeeeeezuuuuuuuus wat ziet dat er uit man en die tandarts zegt dat het goed komt hoop niet dat het een leugenaar is.
    Maar het blijft spannend denk ik hoop dat het goed komt zal ook wel hahahahaha he groetjes van hier oja en psv gaat niet zo best he we wachten het maar af.
    mazzel

  • 08 Maart 2010 - 20:04

    Kim:

    heee papss

    ik ben lekker een keer niet de eerste die een reactie plaats, ik dacht ik wacht even een dag, dan kan iemand anders de eerste zijn hahah.
    nou leuke foto's heb je weer gemaakt hoor:):) met je bekkie:P:P

    nou tot volgende verhaal weer

    xxxx je dochter

  • 09 Maart 2010 - 17:31

    Merf En Cherin:

    heey mike
    weer veel beleefd in een week.
    leuk om het alemaal te lezen
    wat een groot bek)je)
    hopen dat het alemaal goed komt;)
    heb je zeg, dan zeg je dat merf een scheur heeft maar jij hahhahahahaha
    v daag zijn ze de vloer geweest te leggen is echt supper geworden.
    zondag verhuizennnnnnnn
    heb er echt zin in eindelijk:)
    maar ik ga foto''s maken en dan zie je ze wel verschijnen hoe het alemaal is geworden
    tot het volgende verhaal
    xxxx liefs merf en cherin

  • 09 Maart 2010 - 22:33

    Roel:

    Hallo Mike. Een onbekende voor jou, maar dat gaat veranderen. Ik ga Peter aflossen en hoop op 30-03 bij jullie aan de poort te staan.
    Je verslagen met belangstelling gelezen.
    Succes, en we gaan elkaar zien.

    Groet
    Roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 39723

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: