Week 6 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mike

14 Februari 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo luitjes, ja alweer een week dus weer een stukje proza haha. Maandag zijn Rob en ik naar Tuzla gegaan. Tuzla is een stad op ongeveer 3 ½ uur rijden. Wij zijn daar naartoe gegaan om een organisatie te spreken die de regering in Bosnië in de gaten houdt. Zij zijn onafhankelijk. In Tuzla hebben we eerst een hamburger gegeten, nee geen Mac want die hebben ze niet in Bosnië. De hamburger was zelfs beter haha. Het was een lange dag en om 20.30 uur waren we pas terug. Ondanks dat het een lange dag was, was het wel de moeite waard.
Dinsdag stond in het teken van medailles. Met z’n allen zijn we naar Banja Luka gegaan om onze Eufor medaille te laten opspelden. Jullie zullen wel denken hij is er pas en krijgt nu al een medaille?? Dat komt omdat de helft hier al langer dan 3 maanden zit en zodoende voor de saamhorigheid en gezelligheid nu gedaan werd. Er waren rond de 50 man om gedecoreerd te worden. We moesten er om 11 uur zijn om alvast te oefenen haha. Maar luitjes het was koud daar en het werd buiten gehouden. Ik was er al een beetje op voorbereid want had mijn thermo ondergoed aangetrokken. Het voor oefenen was zo gebeurt maar de ceremonie op zich duurde ruim een uur en dan in de kou Brrrrrrrr Op een gegeven moment voelde ik mijn tenen niet meer haha. Na de ceremonie werd er glühwein geschonken hadden we wel nodig om een beetje op temperatuur te komen. Daar ontmoette ik nog een tolk die ik 10 jaar geleden ook al kende. Nadat alle wijn was opgedronken zijn wij met z’n allen naar de Mexicaan geweest in Banja Luka, lekker tortilla gegeten mmmm. De dinsdag was zoals de maandag een lange dag.
Woensdag hebben Ron en ik het een beetje rustig aan gedaan want 2 lange dagen achter elkaar hakt er wel in hahaha en trouwens de boog kan niet altijd gespannen staan hahaha. We hebben wat voorbereiding gedaan voor de komende meetings die we hebben.
Donderdag hadden we een meeting met de voorzitter van de cantonale regering. Wat was die man een politicus de meeting duurde ruim 2 uur en hij heeft voor ongeveer voor een kwartier iets zinnigs gezegd voor de rest was “eromheen gedraai” hahaha maar was toch leuk. Hij heeft wel voorbeeldige kinderen hoor!!!!! Hij vertelde dat hij nog nooit hoofdpijn of zorgen heeft gehad om zijn kinderen hahaha. Ik wil ook zijn recept hebben hahaha.
Vrijdag moesten weer naar de kapper. Het was weer een traktatie want ik viel weer bijna in slaap toen ze mijn haar waste. Ik werd bruut gestoord door de collega’s die daar waren. Luitjes het zit weer goed en dat voor 5 euro’s hahaha. ’s-Middags hebben we een rondje door het gebied gemaakt en zijn nog een grote Gamma in gegaan. Ik moet wel zeggen dat het gereedschap goedkoop is hier en heb al een paar dingen gezien die ik ook wel nodig heb. Hee Mervin zelfs jij kan het niet goedkoper leveren hahahaha.
Vrijdag op zaterdag had het nogal gesneeuwd en hebben we een foot patrol gedaan. Onze kok Peter heeft voor ons een lekkere pan nasi gemaakt en saté die we ’s-Avonds op de BBQ klaar hebben gemaakt. Zaterdagavond natuurlijk allemaal aan de buis gekluisterd om onze Sven te kijken. De saamhorigheid is nu prima hahaha.
Vandaag lekker rustig aan gedaan lekker een bad genomen en net voetbal gekeken en was weer gelukkig want PSV heeft weer gewonnen, tja sommigen zullen wel zeggen dat we geluk hebben gehad maar de 3 punten zijn binnen. Ik heb al met een collega die in Banja Luka zit afgesproken dat we half april het kampioenschap van PSV hier in Travnik gaan vieren met een BBQ en een paar pilsjes. Mensen ik ga er mee stoppen tot volgende week en bedankt voor de belangstelling.

Mike

  • 14 Februari 2010 - 17:11

    Kim:

    hee pap, wat lees ik nou? zou je ook een recept willen voor zorgeloze kinderen hahaha???!!!
    monique is nu lekker een dagje naar de huishoudbeurs, en wij gaan nu lekker bij de MC eten,
    tot snel op skype !

    xxx loveyou

  • 15 Februari 2010 - 08:50

    Monique:

    hoi hoi lief

    was weer een leuk verhaal om te lezen.en denk je dat je er wat aan hebt.(dat recept)hahaha.we zien wel dt je je vermaakt.n dat doet ons goed.nou schatje ik spreek je snel.

    xxxxx ly very much
    and miss you.

  • 15 Februari 2010 - 10:38

    Riccardo & Mirella:

    Heeeeeee Mike was even gezellig op de comp,een zaterdag.We zijn weer aardig op de hoogte van alles.
    Ik heb net je verhaal gelezen mooi speldje kan weer bij je verzameling hangen.
    Ik ga vandaag weer richting italie dus kom ik weer aardig in de buurt van je.
    Groetjes van hier en tot snel weer

  • 15 Februari 2010 - 11:47

    Roxanne:

    haaai mikiee!

    nounounounou zooo erg zn we nou ook weer niet..
    de komende maanden zul je der geen last van hebben van de hoofdpijn! en dan zal je dat best wel missen hahaha (A)
    dan zou je willen dat je naar het gezeik van ons kon luisteren :P:P :P
    Leuk je verhaal weer te lezen!
    we spreken je snel op de skype! xxxxxxxxxxxx ly

  • 15 Februari 2010 - 20:05

    Nico:

    Hallo Mike,
    Met veel belangstelling lees ik zowel jou als Rene's Weblog. Leuk om een indruk van de sfeer in Travnik te krijgen. Op 22 april kom ik jullie kant op. Ik kijk er naar uit jullie te ontmoeten.

    Vr gr Nico

  • 16 Februari 2010 - 14:26

    Merf En Cherin:

    heey mike
    zoo te lezen gaan alle gelukig goed:)
    wat moest ik lang w8ten op je mail.....
    maar heb hem ontvangen
    het schiet al aardig op in ons huisje
    we hebben geen bruine kozijnen en deuren meer zijn alemaal wit geworden net als de rest het is echt wit alemaal maar dan kunnen we het naar onze eigen zin verder inrichten
    de keuken komt a.s donderdag maar die doen we laatst want eerst de schuifpeu er nog in maar dan moeten we wachten tot de vorst uit de grond is.
    nou tot volgende verhaal maar werkse en geniet er van
    xxxx v ons

  • 17 Februari 2010 - 15:04

    Lottr.2ic@gmail.com:

    Leuk je verslag te lezen. Groeten Eufor 8 (Travnik)

  • 17 Februari 2010 - 19:51

    Marcel:

    He Mike,

    Het gaat je goed zo te lezen. Af en toe een beetje kou lijden en daarna weer bijtanken met de gluhwijn. ik lees overigens dat het eten goed is maar over de fitness wordt niet meer gesproken. Als je straks dan weer naar huis vliegt zal het overgewicht waarschijnlijk niet in de bagage zitten :)
    Groeten,

    Marcel

  • 18 Februari 2010 - 10:27

    Jef & Ro:

    hey hey..

    ik ben bezig geweest om prison break voor je te kopieren.. zodat je die daar lekker kon kijken.. mar helaas het is me niet gelukt.. er zitten honderdduizend beveiligingen op..
    dus helaas geen prison break..

    nou tot het volgende verhaal..

    liefs xxx van ons..

    p.s mooie foto´s op je hyves..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 39736

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: