Week 5 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mike

07 Februari 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo beste lezers. Hier weer het gebruikelijke weekverslag. Maandag begon de week weer met de gebruikelijke briefing. De chef hier en de inwendige dienst moesten weg en dus konden Ron en ik de deur niet uit omdat er ook nog mensen in het huis moeten blijven. Ik heb toen gebruik van gemaakt om naar de tandarts te gaan om te bekijken wat kronen en bruggen kosten en wat ik allemaal nodig had. Nou luitjes ik was al gewaarschuwd door een van de tolken dat ze nogal bitchig was, dat klopte helemaal. Nogal hardhandig ging ze te werk, niet voor de kids dus want daar hou je een trauma van over hahaha. Een van de schoonmaaksters was meegegaan om te tolken, haar nicht werkt daar als assistent. De tandarts kon niets zeggen over de prijs want ze wilden eerst foto’s van mijn gebit hebben. Hier in Bosnië hebben de tandartsen geen röntgen apparatuur dus moest ik naar een speciaal privé kliniek om foto’s te laten maken. De prijs van het consult van de tandarts was schrik niet 2,50 euro hahaha. Voor die prijs mag ze best wat hardhandig zijn hahaha. De foto’s heb ik laten maken en ben vrijdag weer terug gegaan. Nou de tandarts zat maar met haar hoofd te schudden en zei op een gegeven moment wat zijn de Nederlandse tandartsen prutsers hahahahaha. Ik moest volgens haar voor al mijn kiezen kronen en bruggen laten plaatsen hahaha. Voor mijn voortanden zou ze een cosmetisch ingreep doen hahaha. Ik heb van haar een prijsopgaaf gekregen en heb een mail gedaan naar de verzekering gestuurd om te vragen hoe zij er tegenover staan. Ik wacht maar af. Ik denk erover na om een second opinion te doen.
Dinsdag hebben we een rondje door ons gebied gereden en om te kijken of er genoeg sneeuw op de berg lag. Er was genoeg sneeuw en het was best wel druk met de rijke Bosniërs, want de kloof tussen arm en rijk is best groot hier. Onderweg kwamen we nog schapen tegen, ik zei toen tegen de tolk there are horny sheep hahahaha zij snapte er niets van en dacht aan wat anders( vuile gedachtes) hahahaha toen ik het uitlegde dat het horens( horns meervoud vrij vertaald horny) waren kon ze het niet meer van het lachen
Woensdag stond de Assembly op het programma. Zoals ik vorige week schreef dat de regeringsvergadering in tweeën was gesplitst. Ze moesten die dag over van alles stemmen. We zaten 10 mintuten binnen en toen moest er alweer geschorst worden want de etnische partijen moesten nog met elkaar overleggen. Nou dat duurde drie kwartier hahaha. Na de stem ronde bleek dat de wetswijziging niet was aangenomen hahaha. Voor de rest waren de partijen met elkaar eens. Vooral toen er gestemd moest worden over de plannen voor 2010 binnen no time was het aangenomen hahaha. Je moet weten dat de plannen voor 2009 pas in september 2009 waren goedgekeurd en nu voor 2010 al in februari. Dus we zien vooruitgang zal wel zijn dat ik hier ben hahahaha.
Donderdag moesten we naar Banja Luka ( 2 ½ uur rijden) om een verplichte cursus mine awareness te volgen. Een cursus mijnen, hoe en wat je moet doen enz enz. Cursus heb ik dus al een stuk of 6 keer al gehad hahaha. Maar ja we zijn weer een dagje uit haha.
Vrijdag heb ik al verteld over de tandarts en ben ik met Rene een rondje wezen rijden. We hebben een paar onherbergzame dorpen bezocht. Dan zie je hoeveel mijn gebieden er nog zijn dus we zijn niet de berm ingegaan.
Zaterdag moesten we met de Touareg naar de garage want het lampje van de koplamp was kapot. Jullie zullen wel denken dat fiks je toch zelf ja dat zou ik ook normaliter doen maar bij de Touareg moet je de luchtfilter uitbouwen om erbij te kunnen. Dat zou ik ook kunnen maar als er wat fout gaat ben ik de Sjaak want zo denk de EU. Dus hebben we het laten maken bij de VW dealer. Het was 10 euro in totaal. Daar heb je alleen een lampje voor in Nederland. Hahaha. Zaterdagavond kregen we bezoek van onze regionale chef, een Nederlander, hij kwam zijn opvolger introduceren. Zijn opvolger is hier op bezoek om alvast een kijkje in de keuken te nemen. Zij kwam binnen en ik had gelijk het idee dat ik haar kende en ja hoor 10 jaar geleden was zij hier ook toen ik er was. Van oorsprong is zij een zeeuwse dus dat zit goed hahahaha Vandaag was het aan het sneeuwen dus geen weer om erop uit te trekken dus lekker luieren. Nou lezers ik ga ermee stoppen tot volgende week. Bedankt voor de leuke reacties.

Mike

  • 07 Februari 2010 - 16:56

    Kim:

    heee paps!
    wat moeten ze toch met jou tanden he?! hahahah :P
    leuk om weer een verhaal van je te lezen, we zaten net al te kijken of je een nieuw verhaal had geschreven, maar toen was het nog niet zo.
    Wanneer krijgen we foto's als jij aan het Skieën bent? hahaha

    tot snel
    dikke kus loveyou(K)(L)

  • 07 Februari 2010 - 17:24

    PAULA EN HANS :

    HOI MIKE

    JIJ MET JE VUILE GEDACHTEN, GEILE SCHAPEN!!!!
    HOE KOM JE ERBIJ, MAAR WEL LEUK BEDACHT HOOR!!
    EN DIE ZOUTSTOOIER ZIET ER WEL KEK EN MODERN UIT HOOR!

    WE ZIJN ERG BENIEUWD OF JE NOG GAAN HERKENNEN, MET DIE TANDENPASTA SMILE ALS JE TERUG BENT HIER IN DE STRAAT.
    VOLGENS MIJ MOETEN WE DAN ALLEMAAL EEN BRIL OP TEGEN DE BLING BLING IN JE MOND, HAHAHAHA

    JE HAD ONZE STUNT ZEKER AL GEHOORD ,MET DE AUTO IN DE SLIK, MAAR JA VAN WIE HET NIET VERWACHTEN ZOU, DIE HELPT JE TOCH MOOI WEL, DOOR IEMAND TE BELLEN EN MIJ ERUIT TE TREKKEN, NU DE TUUT NOG IN DE WAS DOEN.

    ALS IK ZO DE PLAATJES ZIE , ZIT JE IN EEN MOOI SKI GEBIED
    GA JEZELF OOK NOG SKIEËN DAAR, OF WAAG JE JE ER NIET AAN

    TOT HET VOLGENDE VERHAAL

    GREETZ DE BUURTJES

  • 07 Februari 2010 - 17:27

    Ginoo:

    Hee mike,

    Leuk weer wat te lezen, toch maar kunstgebitje:P
    Ben geslaagd voor me certi he:D:D dus je zal me op de scooter zien als je weer terug ben..
    Jaa dat wil ik ook wel is zien jou op de babypiste

    Laterr Gino

  • 07 Februari 2010 - 17:51

    Nico In Kabul:

    Wist niet dat jij een fietsenrekkie had? Wat heb je gedaan dan met je tandjes? Ben benieuwd naar de afloop. Van de week gechat met Kate en ik moest je de groeten doen. De groeten van Kate dus. Trouwens woensdag geef ik hier mijn afscheidsborrel en zal het leuk vinden als je je lelijk hoofd om de hoek van de deur steekt. Doei!

  • 07 Februari 2010 - 17:53

    René:

    Hoi Mike,

    En weer een week voobij. Maarrre...Chef Inwendige dienst....die tiel vind ik wat minder dan toch liever CSS. Dan verander je van Beste kerel in een beste vent hahahaha

  • 07 Februari 2010 - 19:05

    Jack Conny:

    hey mike leuk om je verhaal weer te lezen.
    Ik dacht dat je op missie was ???of zit je in een progammma extreem make-over????haha
    Zorg wel dat we in spanje lekker kunnen eten he
    Verder geniet ervan want het ziet er mooi uit daar

  • 07 Februari 2010 - 19:10

    Monique:

    hoi lieffie

    hier dan een reactie van mij hoor haha. ik spraak je net op skype. je vondt het maar niets geen bericht van mij. nou schat ben heel benieuwd naar je nieuwe bekkie.en zoals de buuf al zei.jij met je vieze gedachten bah.haha veel plezier nog.

    xxxxx love you very much
    miss you

  • 07 Februari 2010 - 20:19

    Roxanne & Leonn.:

    haay mikieee
    jaaa ik ben een beetje laat met reageren maar ik was natuurlijk weer in lwd zoals gewoonlijk!!
    ik ging vanmiddag voor het eerst weer is naar een voetbal wedstrijd kijken van leon (A) dat was alweer poosje geleden maar tot mn verbazing scoorde die wel ahhaa.
    maar de andere mannen zn allemaal al een beetje bejaardd dus hebben ze toch gelijk gespeeld met 3-3 in de tweede helft dat was wel jammerrr.
    & ben net thuiss en leon heb weer lekkere frietjes ons mee genomen jammieee.
    moetjij maar niet teveel eten met je bekkieee ! haha .

    dikkee kusss ! xxx

  • 11 Februari 2010 - 10:14

    Jef & Ro:

    duurde een beetje lang voordat ik je eindelijk een bericht ging sturen.. maar ik had nog al en hoofdpijn hihi heb je vast van mama gehoord.. en deed nog al zeer als ik achter de comp. iets moest lezen.. en het zijn nog al lange verhalen hihi..
    zondag gezellig met mama mirella en cherin naar amsterdam.. heb er nu al zin in..

    liefs xxx Jef Ro Jessey & Bram ( hij weegt al 2,2 kg :p)

  • 13 Februari 2010 - 13:56

    Jenny Giesbers:

    Hey Mike!

    Wat is dat toch met het BBQ-en? Of je nu in Soedan zit of in Bosnië of het nu vriest of 40 graden is het is een kwestie van tijd voordat er een stuk koe, geit of
    (geil) schaap of een rooster geflikkert wordt....

    Heeft dat met de oerdrang van de man te maken? Zal het zo eens aan Marcel vragen...

    Pas goed op jezelf!

    Groetjes Jenny

  • 13 Februari 2010 - 14:23

    Jan Willem En Agathe:

    Hallo Mike!

    Leuk, al die verhalen van jou! Je maakt daar nog eens wat mee en zoniet, dan maak je er blijkbaar wel iets leuks van! Hoe is het nu met de tanden? Alle kiezen geschikt voor een grote renovatie? Nounou, je moet je in mei maar even komen voorstellen hoor, anders weten we niet wie die man aan de overkant is..... Hier gaat alles goed hoor. JW heeft net iemand uit een lift gered (lift zat vast) en een schoorsteenbrand geblust. Tja, hier is het ook hartje winter. Ik begin het aardig beu te raken, al die valpartijen met al die mensen die naar het ziekenhuis moeten. Het is druk daarmee!
    Werk ze nog daar en we houden je verhalen bij hoor!

    groetjes van JW en Agathe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 39739

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: