Week 21 ( 19 en 20 was ik met verlof) - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 21 ( 19 en 20 was ik met verlof) - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 21 ( 19 en 20 was ik met verlof)

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

30 Mei 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo lezers, het is alweer 3 weken geleden dat ik wat geschreven heb maar dat komt doordat ik lekker 15 dagen thuis bent geweest. Mijn verlof was geweldig zeker toen ik op Schiphol aan kwam en als verrassing Monique, Kimberley en Roxanne zag staan. Het was afgesproken dat ik met de trein vanuit Schiphol naar Goes zou komen. Dus de verrassing was zodoende dubbel zo goed. Maandag 24 mei heel vroeg uit bed en samen met Monique en Kimberley naar Schiphol gereden. Ik moest om 08.50 uur vliegen dus om 06.15 uur van huis gegaan. Om 12.20 geland in Sarajevo waar Marc mijn teammaat op me zat wachten. Dus dinsdag begon het echt werk weer hahaha. Dinsdag dus heb ik het rustig aan gedaan (je moet gelijk al je kruit verschieten) en hebben we een patrouille gereden. En natuurlijk ergens lekker een biefstuk gegeten haha. Dinsdagavond hadden we voor de verandering een BBQ want de uitzending van onze Roel was halverwege en dat moet gevierd worden toch? O ja dinsdagmiddag nog even langs de tandarts geweest om een plan de campagne te maken voor de komende weken. Ze wilde nu mijn 6 boven voortanden onderhanden nemen dus moest ik donderdag om 12.00 uur weer bij haar melden, ze zei nog dat ik van te voren goed moest eten want de behandeling zou waarschijnlijk een hele middag duren pffffffffffffffff.
Woensdag hadden we een meeting in Sarajevo met de EUPM, een missie van Europa die de politie en justitie in de gaten moet houden. We hebben hier veel problemen met de politie, niet met de politie zelf maar meer het materiaal waarmee ze moeten werken. Maar zoals verwacht kon de EUPM ons hierin ook niet helpen. Onze mandaten hier zijn niet daadkrachtig genoeg om de autoriteiten hier ergens toe te dwingen. Maar ja er is weer een dag voorbij haha. Woensdagavond zijn Folkert en ik naar de laatste wedstrijd van het seizoen van FC Travnik geweest. Het was niet zo agressief als vorige keer en ze wonnen met 4-1 dus het seizoen is goed afgesloten.
Donderdagmorgen was er weer een regeringssessie die we altijd bijwonen. Maar die ging niet door omdat de Bosnische Kroaten niet op waren komen dagen omdat ze ruzie hebben met de premier. Dus voor ons weer werk aan de winkel om alle partijen aan te horen wat er aan de hand is. Donderdagmiddag dus volgegeten naar de tandarts. Om 12.00 uur naar binnen en 16.00 uur weer naar buiten pfffffff. Maar alles is gelukt ik heb nu 6 noodkronen die wat te wit zijn maar de echte, die al in de maak zijn, krijgen een wat natuurlijker kleur. Ik heb verschillende keren moeten happen zodat ze voor mijn tanden kronen en bruggen kunnen maken. Het eind is in zicht YES YES.
Vrijdag de maandelijkse meeting met OSCE, deze keer met een andere opzet. Maandelijks hebben we ook een meeting met de andere LOT dus we hebben dat gecombineerd en dat werkt goed.
Zaterdagochtend weinig gedaan omdat we maar voor 50 % bezet moeten dus voor de helft werken. Ik ben binnen gebleven en heb wat administratie gedaan. Zaterdagmiddag lekker gechilled. Vandaag ook gechilled dus kan er morgen weer vol tegenaan hahah. Wel heb de formule 1 gekeken.
Toen ik met verlof was is het nieuwe hondenhok voor het bejaardenhuis geplaatst. Nu is de hond van een krot naar een 4 sterren hotel verhuis (zie foto’s) dus als LOT huis hebben weer iets goed voor de bevolking gedaan, met zulke kleine dingen moeten we het hier mee doen want grote veranderingen zijn jammer genoeg niet mogelijk. Nou luitjes dit was het weer voor van de week veel lees plezier en tot volgende week.

Mike

  • 30 Mei 2010 - 14:09

    Kim:

    heeee paps!!
    weer wat te lezen deze week!!
    ben benieuwd naar je tanden!!!

    we horen je vanavond wel op skype!!

    xxxxxxx loveyou

  • 30 Mei 2010 - 20:02

    Kevin En Joska:

    Hoi pa,

    bijna het WK heb er zin in. De finale kunnen we samen kijken natuurlijk heb al vrij gevraagd voor de 12e dus als wereldkampioenen moeten we goed op stap natuurlijk. Met zijn allen op stap gezellig! Het is ook al bijna 10 juli het zit er al bijna op. Succes weer bij de tandarts en na je uitzending kun je misschien voor aquafresh reclame doen met je nieuwe witte tanden!! Veel succes nog in je laatste weken op travnik en tot volgende week!

    xxx
    Kevin en Joska

  • 31 Mei 2010 - 10:20

    Monique:

    hoi hoi lief

    weer een leuk verhaal om te lezen.mooi hondenhok.het is weer stil hier zonder jou.ik mis je al weer.ben ook heel benieuwd naar je tanden.maar nog even schat en dan ben je weer heerlijk thuis. geniet er nog maar van.ik spreek je snel

    xxxxx love you very much
    and miss you

  • 01 Juni 2010 - 10:36

    Hey Mike,:

    Zo jongen voor jou is het tweede maar ook het laatste deel aangebroken. Wel grappig om te lezen dat als je terug moet 6:15 uur vertrekken vroeg vindt. Maar naar huis gaan is 4:00 uur vertrekken geen probleem.
    Veel succes voor de laatste weken.

    Groeten René

  • 04 Juni 2010 - 19:28

    Roxannee:

    heee mikiee

    sorrry voor mijn late reactieee ik heb wel me certi geboekt. hahah
    Weerr een leuk verhaal met alweer veel belevenissen. echt wel een hele verbetering dat hondenhok en echt een super lieff koppie heeft die hond haha en jij wss ook met je mooooie tanden.
    we spreken je snel
    kussss love

  • 04 Juni 2010 - 20:28

    Jef & Ro:

    hey hey..

    wat een zielige beesten zeg.. dan hebben die van ons het maar goed.. nou ja op mylo na dan.. die moest vandaag voor z'n achthoek tanden.. nou denkt ie wel dat ie een grote hond is maar 8 is toch wel een beetje veel hihi..

    liefs xxx van ons

    p.s we zullen op je toosten als we morgen gaan bbqen ;)

  • 05 Juni 2010 - 18:26

    Marcel:

    He Mike,

    Ik lees dat je weer aan de slag gaat met het tweede gedeelte. Ben net terug van een weekje Schwarzwald. Veel Bier en biefstuk gehad.
    Ik weet dus uit eigen ervaring wat je de komende weken weer voor je kiezen gaat krijgen:):)

    Mike, Maak er een mooie tijd van. Voordat je het weet is de uitzending weer voorbij en heb je weer een avontuur achter de rug. Groeten, Marcel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 39741

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: