Week 11 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

21 Maart 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo mensen hier ben ik dan weer met een stukje proza. Het is weer 11 weken geleden dat ik van huis vertrok. Het gaat best snel hier voor het thuisfront weet ik het niet maar achteraf gaat alles snel. Nog 7 weken en dan weer even thuis dat is een lekker vooruitzicht, lekker weer met de familie te zijn. Ik kijk er echt naar uit en ik geloof het thuisfront ook hahaha.
Maandag moest ik mijn tandarts afspraak afzeggen want er was hier wat Babylonisch spraak verwarring omtrent een meeting met de Minister van Economie, de tolken hadden een afspraak gemaakt en een rekening gehouden met mijn afspraak. Het afzeggen was geen probleem want zo’n goede klant heb je niet altijd hahaha. Ik kon dinsdagmiddag daar weer terecht. We moesten naar de Minister van Economie want we hadden, na grondig onderzoek, wat hiaten gevonden bij enkele bedrijven hier die niet door de beugel konden. We hebben de onregelmatigheden aan de Minister doorgegeven en hij vond het mooi dat we dat deden want dat had hij nog nooit meegemaakt. Ik ben alleen benieuwd of hij er wat mee doet, hij zo ons nog informeren wat de uitkomst was.
Dinsdag zouden we onze maandelijkse meeting hebben met de OSCE maar rond de klok van 8 uur belden ze dat ze een spoed klus hadden en vroegen ons of het volgende week kond. Wij zijn de moeilijkste niet en hebben daar maar in toegestemd( we hadden geen andere keuze hahaha).
Woensdagmorgen zijn we naar de Politie Commissaris geweest, hij had de vorige dag gebeld of wij langs konden komen voor een delicate kwestie. Wij waren met stomheid geslagen want meestal moet je nogal wat moeite doen om een afspraak te maken en nu belde hij, dat zal wel aan mij liggen denk ik dat hij ons belt hahaha. Het was inderdaad een delicate kwestie dus we gaan vooruit hier qua vertrouwen. ’s-Middags zijn we naar onze Bulgaarse collega’s gegaan om een en ander te regelen voor de mijnen lessen. Wij doen dat bijna constant op lager scholen en de Bulgaren niet. Zij wilden van ons dus weten hoe dat ging. We hebben goede afspraken kunnen maken dus daar worden de kindertjes op school mijn bewust gemaakt. Ja dat moet hier want er liggen links en rechts ruim 2 miljoen mijnen her en der over het land verspreid. Er zijn teams bezig om ze te ruimen maar het is een arbeidsintensief werk dus het gaat langzaam.
Donderdag weer een kabinetsvergadering bijgewoond. De stemming zat er gelijk in en we werden hartelijk welkom geheten door de Premier. Na de pauze was de stemming wat minder want sommige wilden opschieten en anderen wilden alles tot in de puntjes regelen. We zijn al een tijdje aan het proberen om met de premier te spreken, al een paar weken. In de pauze hebben we hem gesproken en vroegen hem wanneer hij tijd had. Hij zei gelijk morgenochtend om 8 uur, met de gedachte natuurlijk dat we zouden zeggen dat het te vroeg zou zijn, wij antwoorden hem met natuurlijk morgenochtend 8 uur is prima hahaha, je had zijn gezicht moeten zien hahaha. Dus vrijdagochtend wat vroeger uit bed en om 8 uur bij de premier op de stoep. Het gesprek met hem ging goed. Hij is echt een politicus dus veel praten en weinig zeggen maar dat ben langzamerhand wel gewend.
Mijn belevenissen bij de tandarts worden steeds beter want ze is langzamerhand alles een beetje aan het opbouwen om kronen en bruggen te plaatsen. Vrijdagmiddag lag ik dus weer op haar stoel en er kwam nog een klant binnen en ze vroeg aan mij of ik even plaats wilde nemen in de wachtkamer om de klant te helpen want bij mij ging het wat langer duren dan ze verwacht had. Ik vond het geen probleem en ging in de wachtkamer zitten, Toen ik daar was kwam er nog een klant binnen en toen ik na 20 minuten weer naar binnen mocht zei ik dat er nog een klant was. Jullie raden het zeker, ja ik moest nog 20 minuten wachten. Maar nadat ik klaar was kreeg ik korting van haar voor het wachten. Ik zei gelijk nou dan bij de volgende afspraken wil ik weer wachten hahaha.
Zaterdagavond waren we uitgenodigd voor het Hollandse feest in Sarajevo, Ron, Everinta, Roar en ik zijn daar geweest. Het was gezellig en ze hadden daar van alles aan laten rukken om een Hollandse sfeer na te bootsen. Ik heb lekker nieuwe haring, poffertjes, bitterballen gegeten. Natuurlijk ook een beetje bier. Het was weer even gezellig om met anderen te kleppen. Gelukkig was ik verstandig om met Roar terug te rijden want de andere 2 kwamen pas midden in de nacht thuis. Jullie zien een foto van een gesmolten blender, nou een collega, zal geen namen, noemen had de blender op de elektrische plaat gelegd en de rest kunnen jullie wel raden hahaha. Het hele huis stond in rep en roer want het brandalarm was afgegaan. Maar door kordaat optreden door diezelfde collega kon erger worden voorkomen. Oké mensen ik ga weer een eind aan breien. Tot volgende week.
O ja voordat ik het vergeet het kan zijn dat mijn verslag volgende week wat later komt omdat we met heel het huis volgende weekend team building gaan doen in Split( Kroatië). Het verslag daarvan lezen jullie volgende week.


Mike


  • 21 Maart 2010 - 19:09

    Ginoo:

    Hee mike,

    Leuk weer wat te lezen, was de vorige keren een beetje vergeten maar monique had gezegt dat je me reactie niet kon vinden dus dacht zal er maar weer is eentje zetten. Psv is niet zo best he laatste tijd ze zijn nu alweer gezakt naar de 3e plek. Naja ik vind alles goed als AJAX maar geen kampioen word haha.
    Nou meer heb ik niet echt te vertellen dusja tot de volgende keer maar weer.

    Laterr!!

  • 21 Maart 2010 - 19:54

    Kim:

    heee pap!!

    leuk weer een verhaal, elke week weer wat nieuws, maar toch altijd weer elke week over de tandarts!! ben benieuwd hoe je er straks uitziet! we tellen zeker af tot je weer even thuis bentt!!

    xxxxx loveyouu

  • 21 Maart 2010 - 21:54

    De Brandstichter:

    ja Mike dit gaat te ver, de brandstichter was ook degene die heldhaftig opgetreden heeft en het ding buiten heeft gegooid. Wist ook het brandalarm uit te zetten. RECTIFICATIE GRAAG.!

  • 21 Maart 2010 - 22:13

    Roel:

    Ehhh... Moet ik 30-03 een blendertje meenemen? (Voor wéinig;)
    Deze week gaan wij de eindoefening in: het begint dichtbij te komen!

    Groet en tot over anderhalve week!
    Roel

  • 22 Maart 2010 - 08:06

    Monique:

    hoi hoi schatje.
    weer heel wat mee gemaakt van de week. maar ook van het zonnetje genoten zag ik.haha.nu aftellen en dan kom je lekkker ff naar huis.ik kijk er naar uit.veel plezier nog .tot het vogende verhaal.

    love you very much
    xxxxxxx

  • 22 Maart 2010 - 11:10

    Jef & Ro:

    hey mikie..

    pff ik ben me mobiel kwijt.. echt ik kan niet eens een dag zonder mobiel.. echt zo irri.. dus ja ik zit nu bij mama of ga ff hier bellen hihi..

    liefs xxx van ons

  • 22 Maart 2010 - 19:37

    Roxanne:

    heee mikiee
    HIER BEN IK DAN de verloren dochter ik was je niet vergeten hooorr. mama heeft het elke dag wel overje.
    we missen je wel hier hoor bev : als we de auto moeten was hahaha (A)nee we hebben ons best gedaan!
    we verheugen ons op je terugkomst.

    xxxxxxxxxxx ly

  • 24 Maart 2010 - 20:33

    Marcel:

    He Mike, drukke week voor je geweest. Dan moet je ook even tijd nemen om te relaxen in het zonnetje. De boog kan inderdaad niet altijd gespannen zijn. Ook hier hebben we " eindelijk " de eerste zonnige dagen gehad. Werd ook tijd, begon al aan emigreren te denken. Ik neem overigens aan dat jullie ook inmiddels een BHV opleiding hebben aangevraagd. Brandje blussen en het pand ontruimen mocht er weer eens iets op het elektrieke plaatje blijven staan....

    Mike groeten, ook van Jenny,

    Marcel.

  • 25 Maart 2010 - 10:46

    PAULTJE BUUF:

    HOI HOI

    WAT EEN VERHAAL WEER!!
    JE BENT WEL EEN DRUK BAASJE DAAR HÉ
    MAAR JA DAR IS NU JE WERK DAAR!

    EEN HOLLAND PARTY, WEL LEUK DAT ZE ZOVEEL WERK ERVAN GEMAAKT HEBBEN VOOR JULLIE
    EN AL HELEMAAL LEUK EN LEKKER, BITTERBALLEN ENZO

    WAT ZAL HET LEKKER GEROKEN HEBBEN DAAR, DIE VERBRANDE BLENDER, WEL OOK EEN BEETJE DOM !!

    IK BEN DUS WEER TERUG UIT KAMELEN LAND
    HET WAS HEERLIJK EN LEUK, MAAR TE KORT HÉ
    1 WEEK
    MAAR JA IN JULI /AUG MAG IK WEER , MAAR DAN SAMEN MET ZUS EN HAAR ZOON.

    NOG EVENTJES EN JE BENT WEER IN DE FLUITEKRUIDSTRAAT TE ZIEN
    HANS EN IK KIJKEN ER OOK NAAR UIT HOOR!!

    HET IS NU HIER ZONNIG EN BEGINT WARMER TE WORDEN

    TOT DE VOLGENDE MAIL

    LIEFS EEN GREETZ, EEN KAMELEN RIJDER


  • 25 Maart 2010 - 20:41

    Merf En Cherin:

    heeey mike
    zoo te lezen gaat alls goed. en vermaak je je goed.
    dat is geleden he een verhaaltje van ons om je ff op de hoogte te brengen;)
    maar we hadden helaas geen internet tot v daag.
    maar zoo als je al wist zijn we verhuisd. a.s zaterdag 2weken al gaat echt supper snel alemaal.
    was alemaal beetje stress bij het verhuizen.
    maar ja dat hebben de vrouwen nou 1 maal he hahahaha
    maar ik woon echt supper hier lkkr ons eigen huisje heerlijk
    en alles is op kleine dingentjes na klaar, maar dat weet je bij merf he ahahahahahah
    de cross begint ook weer a.s zaerdag hopen dat het weer beetj egoed is. merf heeft nu al beetje zenuwen hahaah
    ben echt benieuwd hoe het agat zo een eerste wedstrijd weer.
    maar ik ga maar weer stoppen want anders word het wel heel lang;)
    tot volgende week (ga het nu weer bijhouden hoor) hahaha
    xxx liefs merf en cherin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 39722

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: