Week 10 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Mike H - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

14 Maart 2010 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Hallo lezers, ja al 10 weken hier in Bosnië en nog 8 weken en dan ben ik met verlof thuis dus is al weer aftellen geblazen. Het weer zit hier niet mee want het wil maar niet lente worden maar denk dat het in Nederland hetzelfde is.
Maandag was een binnen dag want er waren 2 man met verlof. Gelukkig maar want zondagavond toen ik met Monique aan het skypen was zei ze dat mijn wang wat dikker was. Ik voelde niets maar toen ik daarna in de spiegel keek klopte het. De volgende morgen was het nog dikker en ik voelde toch wat pijn in mijn achterste kies. Dus ik naar de tandarts en zij zei dat, na het bekeken te hebben, dat ze het vorige week al verwacht had want toen had ze al gezien dat niet goed was maar omdat ik nooit daar pijn had gehad had ze gehoopt dat het goed zo komen. Zij stuurde mij naar een chirurgische tandarts en hij heeft het toen getrokken. Hij zei dat het niet langer had moeten duren want dan was de ontsteking in mijn kaak getrokken. De rest van de dag heb ik rustig aan gedaan de zwelling in mijn gezicht was na een dag weer weg en alles is weer normaal.
Maandagavond kregen we bezoek van Piet. Piet lost ons af als commandant hier en is hier 3 dagen om een indruk te krijgen van hier om zodoende dat weer aan de nieuwe ploeg door te geven. Een voorverkenning dus.
Dinsdag zijn Ad, Piet en ik een rondje door het canton gereden om zodoende Piet een indruk te geven hoe het hier is. Voor het middag eten zijn we bij een restaurant gestopt in Kiseljak en hebben daar een steak sultan gegeten. De steak was ruim 200 gram en was zeer lekker. Piet zei nog als dit zo doorgaat als ik hier op missie ben dan groei ik helemaal dicht. Op de terugreis reed Ad en ik zat achterin. Na een poosje werden mijn oogleden wat zwaar en viel ik in slaap. Ik werd op een gegeven moment wakker en keek naar buiten en zag dat de rivier welke wij altijd langs rijden aan de rechterkant was. Ik dacht hmmmm de rivier moet toch aan de andere kant liggen als we naar Travnik rijden. Ik vraag aan Ad of we naar Travnik rijden hij zegt ja natuurlijk. Ik zeg dan weer dan mag je wel omdraaien want we rijden nu naar Sarajevo hahahaha. Hoop lol in de auto. Wat bleek Ad was vol in gesprek geweest met Piet dat hij in plaats van links af rechts af is geslagen. Al met al zijn we toch in Travnik uitgekomen.
Woensdag was het zoals maandag exclusief de tandarts dan haha. Beetje administratie en voorbereidingen treffen voor een meeting met de Premier.
Donderdagmorgen rond een uur of 10 hoorde ik veel geluid van buiten komen en ben dus op het balkon gaan kijken. Er liepen ongeveer 200 studenten door de straat richting centrum. Samen met Rob, Ad, Piet, tolk Alma en ik zijn naar het centrum gegaan om te kijken wat er aan de hand was. De groep studenten stonden voor het regeringsgebouw te protesteren. Een afvaardiging was binnen met de minister van onderwijs aan het spreken. Alma en ik zijn binnen gegaan en hebben toen de onderhandelingen van dichtbij gevolgd. De studenten hadden voor 2010 nog geen studie financiering gehad. De onderhandelingen gaan niet zoals in Nederland waar iedereen elkaar uit laat spreken. Hier schreeuwen ze door elkaar en na een uurtje of 2 kwamen de partijen tot een compromis. Ben benieuwd of de minister haar woord houdt maar dat zien we wel als het zover is. Donderdagmiddag ben ik naar Sarajevo gegaan om Roar op het vliegveld te halen. Hij had ongeveer 1 ½ uur vertraging. Ik heb de tijd gedood door als een toerist door Sarajevo te rijden.
Vrijdag ben ik met Rob en Peter naar een bejaardenhuis gegaan. Rob was daar al eerder geweest en had beloofd dat wij hier als LOT een keertje voor de ouwertjes zouden koken. Vrijdag hebben we dan de knoop doorgehakt en gevraagd wat ze allemaal mogen eten en wat niet. We kregen te horen dat ze alles lusten maar geen alcohol mogen drinken vanwege medicijnen. Het personeel liet doorschemeren dat het alleen voor de ouwertjes gold en niet voor hen hahaha. Peter is door ons als chef kok gebombardeerd. Op 26 maart gaan we voor macaroni met sla voorschotelen. Het is een best moderne bejaardenhuis. Wat mij op viel is dat de geur van bejaardenhuis hier precies hetzelfde is als in Nederland. O ja ‘s-morgens ben ik nog naar de tandarts geweest en nu is mijn gezicht nog niet dik en heb geen pijn hahaha.
Zaterdag was weer als vanouds rustig we hebben nog een toertje gemaakt naar Donji Vakuf want daar zijn er wat problemen met het busstation. Omdat we het aan de Minister van Economie gaan voorleggen zijn we daar geweest om te het te zien zodat we weten waar we over praten.
Vandaag weer een chill dag, zonet de formule 1 gekeken en zometeen Ajax-PSV dus weer rivaliteit hier in het huis hahaha. Zo lezers ik stop ermee, tot volgende week.

Mike

  • 14 Maart 2010 - 15:07

    Jef & Ro:

    hey hey..

    jippie wij zijn de eerste die een je wat schrijven.. mama rox en kim zijn vandaag naar de zwarte markt met paula..
    ik heb de oppas op mylo..
    bram en mylo zijn aardig aan elkaarr gewaagd hihi..
    jessey is lekker met sam aan het spellen wij jullie in de tuin.. hoop niet dat ze de boel omgeploegt hebben als ik zo terug ga..

    liefs xxx van ons

  • 14 Maart 2010 - 19:27

    Monique:

    hoi hoi

    je bent echt een vaste klant bij de tandarts.haha.ik had toch gelijk he over je wang haha.ja het aftellen is begonnen.jippie.ik spreek je zo op skype.

    xxxx love you and missssssssss you

  • 15 Maart 2010 - 10:32

    PAULA:

    HOI MIKE

    HET ALTERSHEIM BEZOEKEN IS ALTIJD EEN GOED DOEL.
    EN DAN NOG KOKEN VOOR DE OUWETJES OOK, WAT EEN VERWENNERIJ VOOR HUN
    MAAR GOED DAT ZE DAN GEEN ALCOHOL KRIJGEN, WIE WEET WELKE BOSNISCHE SCHONE JE AAN DE HAAK WIL SLAAN
    HAHAHAHAHA

    NOU WIJ HEBBEN ONS GISTEREN DE BLAREN OP DE VOETEN GELOPEN OP DE BEVERWIJKSE MARKT
    LEKKER GEGETEN, EN LEKKERE DINGEN GEPROEFD,
    IKKE DE DAMES EEN LEKKER CHIPPIE LATEN PROEVEN, STAAN ZE HET DAAR GELIJK UIT TE SPOUGEN, ZO VAN BAHBAHBAHBAH, EEEEEEEEEEEKS NIET LEKKER
    NU HET WAS WEL LAKKER HOOR , MAAR NIET IETS WAT ZE GEWEND ZIJN.
    IK ZAL WAT BEWAREN VOOR JE KAN JE HET OOK PROEVEN ALS JE WEER TERUG BENT

    EN OVER TERUG KOMEN TE BEGINNEN, DE GROOTSTE HELFT HEB JE ER NU OP ZITTEN
    NU IS HET AFTELLEN MET DE WEKEN

    HOE IS HET MET DE TANDEN , SCHIET AL MOOI OP MET JE GEBITJE??

    MORGEN GA IKKES NAAR EGYPTE OP VAC, DUS MIJN REACTIE VOLGENDE, ZAL IETS LATER KOMEN DAN NU HET GEVAL WAS GEWEEST.

    TOT JE VOLGENDE VERHAAL

    GREETZ UIT HUIZE BULPAAP.

    PAULA EN HANS

  • 15 Maart 2010 - 19:21

    Joke & Adrie:

    Hoi mike
    Alles goed hier wel Ik
    kan je vertellen dat het
    een mooie rit was in de
    ferrari en de F1 zondag
    ok goed

  • 15 Maart 2010 - 20:14

    Marcel:

    He Mike,
    Liggen snurken in de auto en dan wakker worden om te constateren dat je de verkeerde kant op gaat. Niets mis met je orientatie vermogen. Was dit nu altijd al zo, of heeft het te maken met het trekken van die onstoken kies. Als je nu dadelijk de juiste lotto nummers gaat voorspellen moet je me effe bellen:)
    Verder vind ik het idee om te gaan koken in een bejaardehuis een mooi gebaar. Wel jammer dat ik regelmatig biefstuk lees en die oudjes het moeten doen met macaroni en sla. Maar misschien lig dit ook wel aan de staat van de tanden van deze bejaarden. Kun jij ze misschien wel wat tips geven als ervaringsdeskundige in de tandheelkunde...:)

    groeten uit Panningen,

    Marcel.

  • 15 Maart 2010 - 20:28

    Kim:

    hee pap!

    weer een verhaaltje om te lezen:) ik lees ze altijd weer met plezier, van de keer was ik een beetje laat met reageren:) maar ik was heel de dag in rotterdam vandaag, hairstyle beurs:)ben benieuwd naar je bekkie hoor:)

    nou tot snel weer

    xxxxx loveyouuu

  • 19 Maart 2010 - 21:11

    Rinus Schouten:

    hoi mike LOT huis niet verkeerd denk ik.
    Zat zelf ook in yoego in 2003. KAn me herinneren dat je in Travnik lekkere pizza's kon eten
    Groet

  • 20 Maart 2010 - 19:19

    Peter Van Den Dries :

    Het weer is hier niet om over te schrijven: het blijft gieten!! Succes met de kies...

    Groetjes Peter en de meiden

  • 22 Maart 2010 - 19:39

    Roxanne:

    Nogmaaaals ik hierzoo mikiee !
    want we moeten wel bij elk verhaal derbij zn he want wij zijn natuurlijk het belangrijkste als er een boekje van gemaakt wordt!! hahahaha (A) we missen je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Travnik

Travnik

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2010

Week 26

27 Juni 2010

Week 25

20 Juni 2010

Week 24

13 Juni 2010

week 23

06 Juni 2010

Week 22
Mike

In januari moet ik weer van onze minister van defensie naar Bosnië. Ik ben dan in Travnik (Centraal gelegen). Ik zit dan in een LOT huis. Lot betekent Liasion and Observation Team. Ik blijf daar voor 6 maanden en ik hoop dat jullie mijn reisverslagen en foto's leuk gaan vinden

Actief sinds 08 Dec. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 39716

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 09 Juli 2010

Travnik

Landen bezocht: